سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سليمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اردوکشي کانديداها نشان از عدم صلاحيت آنها دارد/ تمکين به راي شوراي‌نگهبان، اقتضاي قانون‌گرايي است

عضو فراکسيون روحانيون مجلس، با اشاره به بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري در شوراي نگهبان، گفت: برخي کانديداها با اردوکشي و همراه بردن برخي شخصيت‌ها به دنبال خط و نشان کشيدن براي شوراي نگهبان هستند که ا ين امر نشان از عدم صلاحيت آنها دارد.

"عليرضا سليمي" نماينده مردم محلات و دليجان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند بررسي صلاحيت نامزدهاي رياست جمهوري در شوراي نگهبان و لزوم رعايت نظر اين شورا از سوي کانديداها، گفت: قانونگرايي اقتضاء مي‌کند همه در مقابل نظر شوراي نگهبان تمکين کنند؛ چرا که با وجود 6 فقيه عادل و 6 حقوقدان مسلط به مسائل حقوقي جايي براي تعيين‌تکليف براي اين شورا، باقي نمي‌ماند.

وي در ادامه افزود: برخي افراد تا مادامي که شوراي نگهبان به مذاق آنها مشق مي‌کند اين شورا  را تائيد و زماني که برخلاف خواست آنها عمل مي‌کند، بر رفتار و عملکرد اين شورا ايراد مي‌گيرند، اما اين در حاليست که اثبات قانون‌مداري کانديداها در گام اول رعايت حرمت نهادهاي قانوني کشور و نظام است.

عضو فراکسيون روحانيون با بيان اينکه برخي کانديداها با اردوکشي و همراه بردن برخي شخصيت‌ها به دنبال خط و نشان کشيدن براي شوراي نگهبان هستند، اظهار داشت: اين رفتارها قطعا نشان از عدم صلاحيت اين افراد و عدم اعتقاد آنها به مباني قانون اساسي و نظام دارد.

سليمي تصريح کرد: تلاش براي تحميل نامزدهاي مدنظر گروه‌ها و جريان‌ها برخلاف قانون و نوعي زياده‌خواهي است و شوراي نگهبان نيز تا به حال با صلابت در مقابل اين زياده‌خواهي‌ها ايستاده است و در اين دوره نيز قطعا چنين خواهد شد.

وي در خاتمه خاطرنشان کرد: تمام سياستمداران که مدعي ولايت‌پذيري و قانون‌مداري هستند، بايد با اعمال و رفتار خود، موجب نشاط در انتخابات شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، شورا ، کاندیدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.