بسیج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور استان تهران در بیانیه‌ای تصریح کردند: در شرایط کنونی که امام امت و ملت مسلمان ایران همیشه در کنار یکدیگر و در صحنه‌های مختلف، علی‌الخصوص 22 بهمن سال گذشته در برابر استکبار ایستاده‌اند، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی باید از این فرصت استفاده کنند و در ایجاد فضای سالم رقابتی، برادرانه و قانونمند بکوشند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور استان تهران در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری با صدور بیانیه‌ای، انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده اعلام کرد.

متن بیانیه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و همزمان انتخابات شوراهای اسلامی در 24 خرداد 1392 هستیم. شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان و منطقه در حال تغییرات مهمی است و نگاه استکبار و ملت‌های مظلوم و مسلمان جهان به این انتخابات است. در بعد جهانی آمریکای جهانخوار در حال تضعیف شدن و اروپای ورشکسته در فکر نجات از غرق شدن در بحران اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. در کشورهای مسلمان نیز پس از بیداری اسلامی، تلاش‌های استکبار این است که جمهوری اسلامی الگویی برای ملت‌های مسلمان نشود. غرب تلاش می‌کند با ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی مخصوصا در سوریه، عراق و مصربه اهداف خود که همان تسلط و حضور در منطقه است دست یابد.

انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی می‌تواند نتایج مهمی در ارتباط با شرایط سیاسی و اقتصادی خارج و داخل ایران اسلامی داشته باشد. نتیجه خارجی آن ایجاد نگرش کشورهای دوست و دشمن در برخورد با فضای سیاسی  ناشی از انتخابات است. همانطور که در سال 88 با عملکرد خلاف قانون برخی نامزدهای قانون‌گریز، کشورها و ملت‌های دوست و مستضعف را نگران و استکبار جهانی را امیدوار و گستاخ کرد.

در شرایط داخلی و با عزم ملت و دولت جهت اصلاح ساختارهای اقتصادی، نقاط قوت و ضعف‌هایی نیز مشاهده شد. اختلافات مجلس و دولت و رسانه‌ای شدن برخی بد اخلاقی‌ها باعث ناراحتی رهبر معظم انقلاب و ملت صبور ایران اسلامی شد. این در حالی بود که رهبر معظم انقلاب بارها تذکر داده بودند که اختلافات را با گفتگو حل و فصل نمائیم و برخی از موارد فرعی را تبدیل به اولویت اصلی نکنیم و از جدل و درگیری پرهیز کنیم، اما اتفاقاتی افتاد که در هر صورت دشمن شادکن بود.

در شرایط کنونی که امام امت و ملت مسلمان ایران همیشه در کنار یکدیگر و در صحنه‌های مختلف علی‌الخصوص 22 بهمن سال گذشته در برابر استکبار ایستاده‌اند گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی باید از این فرصت استفاده کنند و در ایجاد فضای سالم رقابتی، برادرانه و قانونمند بکوشند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند. آنچه اکنون از یک رئیس جمهور انتظار می‌رود ایجاد فضایی است که در آن همه استعدادها شکوفا گردد، تهدیدها تبدیل به فرصت شود، عزت اسلامی پایدار بماند، اقتصاد کارآمدتر و مدیریت اجرایی کشور علمی تر و منسجم‌تر باشد.

در جهت نیل به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی نامزدهای ریاست‌جمهوری بایستی شرایط کلی ذیل را رعایت نمایند:

مبانی فکری، اعتقادی خود را به طور شفاف اعلام نمایند و بدان پایبند باشند.

برنامه مدون و قابل اجرایی با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی جهان و کشور ارائه نمایند.

مجموعه کاری و مشورتی خود را معرفی کنند.

نوع و میزان تبلیغات خود را اعلام و از اسراف پرهیز نمایند.

کارنامه عملکردی در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی را ارائه دهند.

سبک زندگی خود را بیان کنند و ساده زیستی را الگوی خود قرار دهند.

در انتخابات شوراهای اسلامی نیز که نماد حضور و بروز مردم در اداره شهرها و روستاهاست،باید از توان همه مردم در ارتباط با مدیریت شهرها و روستاها استفاده کرد و از نگاه‌های سطحی و قبیله‌ای پرهیز نمود. اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی در آنست که بخش عمدهای از مدیریت انتخابات شوراها به دست خود مردم نهاده شده است و دولت سهم مهمی در اداره آن ندارد. بدین جهت آزمونی است برای مردم که نشان می‌دهد مردم چقدر خودشان توان اداره خود را دارند.

امید است ملت هوشیار و با ایمان ایران اسلامی با شرکت حداکثری در انتخابات 24 خرداد نقش مهم خود را در تعیین سرنوشت خود نشان دهند و با انتخاب شایسته خود راه‌های پیروزی را هموار و دشمنان اسلام وایران را ناامید کنند.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران:

اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، پیشوا، تهران جنوب، تهران شرق، تهران شمال، تهران غرب، دماوند، رباط کریم، شهرری، شهریار، فیروزکوه، لواسانات، ورامین، ملارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیانیه ، انتخابات ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار