سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرانفروشي، نصب نکردن برچسب قيمت در صدر تخلفات

معاون بازرسي شوراي اصناف از 480 هزار مورد بازرسي صنفي در فروردين خبر داد و گفت: 24 هزار پرونده تخلف (5 درصد) هم تشکيل شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ رضا کرمي افزود: گرانفروشي، نصب نکردن برچسب قيمت و ارائه نکردن برگه فروش در صدر تخلفات صنفي قرار دارد و ديگر موارد مانند عرضه نامطلوب کالا و همچنين کم فروشي يا فروش کالاهاي همراه و نداشتن خدمات پس از فروش در رده هاي بعدي تخلف صنفي است.

وي از شهروندان خواست حتما موقع خريد برگه فروش دريافت کنند تا در صورت تخلف بتوانند حقوق خود را پس بگيرند.

کرمي با بيان اينکه حداکثر 20 دقيقه پس از تماس شهروندان با سامانه 124 گروه هاي بازرسي به محل شکايت اعزام مي شوند، گفت: در صورتي که شهروندان برگه فروش داشته باشند در محل هم حقوق آنها از فروشنده دريافت مي شود.

وي افزود: پرونده هاي تخلف به تعزيرات حکومتي ارسال و متناسب با نوع تخلف تعيين جريمه مي شود.

معاون بازرسي شوراي اصناف کشور گفت: روزانه بيش از 3 هزار بازرسي صنفي در شهر تهران انجام مي شود و باتوجه به اينکه قيمت کالاها بايد برچسب داشته باشد و در اتحاديه ها تعيين مي شود در همه نقاط شهر يک قيمت است و با هرگونه تفاوت قيمت برخورد مي کنيم.

کرمي اصلي ترين و مهمترين ابزار برخورد با تخلف ها را همکاري شهروندان در تهيه برگه فروش اعلام کرد و افزود: باتوجه به اينکه قيمت ها در اتحاديه ها و نهادهاي مربوطه تعيين مي شود هرگونه تخلف گرانفروشي به راحتي با همکاري شهروندان قابل کنترل و برخورد است./س
برچسب ها: بازرسی ، اصناف ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.