مدير بازرسي و نظارت شوراي اصناف كشور گفت: واحدهاي صنفي توزيعي و خدماتي كه بدون اخذ مجوز اقدام به گرانفروشي يا كم فروشي مي كنند پلمپ خواهند شد.

رضا كرمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ ضمن بيان اين مطلب افزود: با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال برخي واحدهاي صنفي توزيعي و خدماتي(خشكشويي ها و آرايشگاه ها و....) ممكن است اقدام به گران فروشي و كم فروشي نمايند كه در صورت مواجه شدن بازرسي اصناف با اينگونه صنوف و تكرار واحد مربوطه اعمال قانون مي شوند.

وي با بيان اينكه هرگونه افزايش قيمتي منوط به اخذ مجوز از اتحاديه مربوطه است تصريح كرد: واحدهاي صنفي موظف مي باشند قيمت جديد كالا و خدمات خود را از اتحاديه مربوطه كسب نمايند.

* برپايي 6 نمايشگاه بهاره در شهر تهران

مدير بازرسي شوراي اصناف كشور با بيان اينكه امسال 6 نمايشگاه بهاره در شهر تهران خواهيم داشت،ادامه داد: احتمالا اين تعداد به 8 تا 10 نمايشگاه افزايش يابد.

كرمي اضافه كرد: هفت هزار فروش فوق العاده نيز در شهر تهران برپا است كه بيشتر صنوف پوشاك، آجيل و ميوه را در بر مي گيرد.

مدير بازرسي اصناف تعداد نمايشگاه هاي بهاره را در كل كشور 400 نمايشگاه اعلام كرد و گفت: آمار فروش فوق العاده در كشور نيز به 7 هزار صنف مي رسد.

كرمي به حضور پررنگ بازرسان اصناف در نمايشگاه هاي بهاره امسال اشاره كرد و افزود: در هر نمايشگاه بهاره غرفه اي براي بازرسان اصناف وجود دارد كه شهروندان مي توانند شكايات خود را به بازرسان حاضر اعلام كنند البته اين حضور غير از بازرسان سياري است كه در نمايشگاه در تردد هستند.

وي اعلام كرد: سال گذشته بيش از 200 هزار بازرسي در 31 استان از نمايشگاه هاي بهاره از جانب بازرسان اصناف صورت گرفت كه در اين ميان بيش از 2 هزار و 400 پرونده تشكيل و تعداد هزار و 43 مورد براي رسيدگي به تعزيرات ارسال شد.

مدير بازرسي و نظارت اصناف اضافه كرد: از مجموع پرونده هاي متشكله بيشترين تخلفات در خصوص گرانفروشي، عدم درج قيمت، عدم صدور صورتحساب، تقلب و عدم رعايت قوانين و مقررات بهداشتي بوده كه بيشترين شكايت نيز در بخش كالا و خدمات مربوط به مواد غذايي، پوشاك، مواد پروتئيني، شيريني جات، مواد لبني و كيف و كفش است.

* غرفه لوازم خانگي در نمايشگاه هاي بهاره

كرمي از افزودن لوازم خانگي در نمايشگاه هاي بهاره براي اولين سال خبر داد و گفت:امسال اقلامي چون ميوه، شكر، گوشت، مرغ و مواد شوينده را دولت مستقيم در نمايشگاه هاي بهاره عرضه خواهد كرد.

* بازرسي براي پيشگيري

كرمي ادامه داد:‌ انجام بازرسي هاي مستمر از واحدهاي صنفي از وظايف بازرسي و نظارت اصناف است ولي اين بازرسي به منظور كشف تخلف نيست بلكه به منظور پيشگيري از تخلف است.

وي به تغييرات اخير قيمت سكه و دلار اشاره كرد و افزود: كشور ما كشور ثروتمندي است كه در بسياري از اقلام هم صادرات داريم دولت هم در بخش كالاهاي اساسي براي يك سال ذخيره دارد براي همين هم تغييرات در قيمت دلار در تامين مايحتاج اساسي مردم تاثيري نخواهد داشت.

مدير بازرسي و نظارت اصناف از مردم ايران خواست همچون روزهاي ابتدايي هدفمندكردن يارانه كه خود بحث عرضه و تقاضا را مديريت كردند در اين برهه نيز خود با آرام نمودن بازار اوضاع را مديريت نمايند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار