سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تبليغات له يا عليه نامزدها با استفاده از وسايل دولتي ممنوع است

يک حقوقودان گفت: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی طبق قانون از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از هر وسیله‌اي که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

"مهدي محمدزاده" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با حقوق و تکاليف کانديداها براي تبليغات پس از تاييد شوراي نگهبان اظهار داشت: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی طبق قانون از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از هر وسیله‌اي که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات ، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود .

وي افزود: کسانی که از طریق رادیو و تلویزیون تبلیغ انتخاباتی له یا علیه یکی از نامزدهای انتخاباتی کنند به مجازات حبس از یک تا شش ماه محکوم می‌شوند.

اين حقوقدان با بيان اينکه الصاق اعلامیه، عکس، پوستر، هر گونه آگهی تبلیغاتی بر روی علايم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی دولتی و وابسته به دولت ممنوع است تصريح کرد: مأمورین انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی متخلفین را جلب و به منظور تعقیب قانونی به مقامات قضایی تحویل می‌دهند.

محمدزاده تاکيد کرد: هیچ کس حق ندارد آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل های مجاز الصاق گردیده در مدت و زمان قانونی تبلیغات پاره و یا محو نماید و عمل مرتکب جرم محسوب شده و متخلفین از این قانون از 3 تا 30 روز زندان محکوم می‌‌شوند.

اين وکيل دادگستري خاطرنشان کرد: براي برگزاري انتخابات سالم بهتر است کانديداها و هوادارانشان از هرگونه تبليغات غير اخلاقي و تريبون دولتي براي تخريب ديگران بپرهيزند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.