سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيوه انتقال مفاهيم ديني به كودكان در راديو معارف

پاسخ به پرسش‌هاي خود در مورد شيوه‌هاي انتقال مفاهيم ديني به كودكان را در برنامه «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» راديو معارف بشنويد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛  برنامه زنده «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» با هدف شناخت بايدها و نبايدهاي تربيت ديني فرزندان در هفته‌هاي پيش رو به پرسش‌هاي شنوندگان درباره شيوه‌هاي انتقال مفاهيم ديني به كودكان پاسخ مي‌دهد. 
از نظر اسلام، به ويژه براساس سيره و رهنمودهاي حضرات معصومين عليهم السلام، آموزش مفاهيم ديني از هنگام تولد شروع مي‌شود و آموزش در دوره كودكي پايه و اساس در دوره‌هاي ديگر است. از طرفي، آموزش صحيح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانايي ذهني كودك مطلوب نيست و ممكن است كودك را نسبت به يادگيري دلسرد كند  و يا در يادگيري او اختلال ايجاد نمايد. از اين رو، آموزش مفاهيم ديني به كودكان گرچه امري بسيار مقدس و والا است، اما موفقيت درآن، در گرو آگاهي و شناخت اصول و روش‌هاي آموزشي متناسب با آن است. 
از اين رو حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا تراشيون مشاور خانواده و كارشناس تربيت ديني در برنامه زنده و پرمخاطب «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» به بحث در مورد شيوه‌هاي انتقال مفاهيم ديني به كودكان پرداخته و به سوالات شنوندگان در اين باره پاسخ خواهد داد. 
علاقمندان به طرح سوال از كارشناس برنامه مي‌توانند همزمان با پخش برنامه با تلفن‌ ارتباطات راديو معارف به شماره‌هاي 2910551 و 2910552 با پيش شماره 0251 تماس حاصل نموده و سوال خود را مطرح كنند.
برنامه زنده «پرسمان تربيتي كودك و نوجوان» كاري از گروه انديشه و حكمت به سردبير تهيه كنندگي حميد عليخاني و اجراي رضا هدايت‌فر دوشنبه‌ هر هفته ساعت 18:00 از راديو معارف پخش و تكرار آن هر سه شنبه ساعت 10:10 صبح به سمع شنوندگان فرهيخته و معارف جو خواهد رسيد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.