سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

صداقت کامل ایران در مورد نیروگاه اتمی بوشهر/ آژانس تحت تاثیر غرب عمل نکند

يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به بررسي ايمني نيروگاه اتمي بوشهر از سوی آژانس انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها با صداقت کامل اعلام کرده زلزله بوشهر،کيلومترها با نيروگاه اتمی فاصله داشته است.

"مصطفي قوام" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسي ايمني نيروگاه اتمي بوشهر از سوی آژانس انرژی اتمی، گفت: اين حرکت آژانس برگرفته از يک اتفاق سياسي بوده چراکه هر کشوری با توجه به قراردادها و قوانین ان پی تی موظف است پيش‌بيني‌هاي لازم را در خصوص ايمني اين تاسيسات  اتخاذ کند.

وي افزود: بعد از زلزله بوشهر، جمهوري اسلامي ایران با صداقت اعلام کرد که اين حادثه کيلومترها با نيروگاه فاصله داشته اما غرب اين گفته را نپذيرفت و خواسته‌ خود را براي بررسي ايمني نيروگاه اتمي ادامه داد.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه این درخواست آژانس انرژی اتمی با مذاکرات ایران و 1+5 مرتبط بوده، تصریح کرد: در گذشته نيز اين بازديدها صورت گرفته و افرادی در قالب جاسوس‌هاي اطلاعاتي در اين بازديدها حضور داشتند که با اعتراض شديد ايران روبرو شده و در پی این امر بود که تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما توسط سرویس‌های جاسوسی ترور شدند.

وی در پايان خاطرنشان کرد: اين حرکت آژانش نشانگر نفوذ غرب در تصمیمات مقامات این سازمان بوده و آنها سعی دارند با ارائه گزارشات کذب و دروغ، فشارهاي خود را بر ايران افزایش داده تا از این طریق در مذاکرات 1+5  از ایران امتياز گيرند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بررسی ، ایمنی ، نیروگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.