سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير ارشاد در اختتاميه نمايشگاه بين المللي كتاب تهران:

حضور ميليوني مردم در نمايشگاه نشانه دوستي با علم و دانش است

محمد حسيني گفت: خیلی ها در این نمایشگاه آیه یأس می خواندند که با توجه به اوضاع بد اقتصادی، مسایل سیاسی و انتخاباتی که نخبگان درگیر آن هستند مردم از این نمایشگاه استقبال نمی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تبریک و تهنیت حلول ماه رجب و میلاد باسعادت امام محمد باقر(ع) گفت: نمایشگاه امسال با ولادت حضرت زهرا(س) شروع و با میلاد امام محمد باقر(ع) به پایان رسید و بنابر شروع آن که مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) بود در این نمایشگاه غرفه ای به نام غرفه نور را با تخفیف 50 درصدی صورت دادیم تا مردم از این غرفه بهره مند شوند.
وی ادامه داد: کار کتاب کار اندیشمندان است که محصول فکر خود را به بشریت ارائه می کند و ما باید از این محصول فرهنگی استفاده لازم را ببریم.
حسینی افزود: باتوجه به فرمایش امام محمد باقر(ع) عالمی که از دانش او دیگران بهره ببرند ارزشش از 70 عابد بیشتر است بنابراین ما باید در مسیر نورانی آنها قرار گیریم تا به ابعاد فرهنگی و علمی نزدیک شویم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: خیلی ها در این نمایشگاه آیه یأس می خواندند که با توجه به اوضاع بد اقتصادی، مردم و مسایل سیاسی و انتخاباتی که نخبگان درگیر آن هستند از این نمایشگاه استقبال نمی کنند ولی حضور میلیونی مردم نشان داد که دوستدار علم و دانش هستند و با ذکر اینکه این نمایشگاه جامعیت دارد مورد توجه دوستداران علم و دانش قرار می گیرد.
وی با ارائه نظرسنجی در رابطه با میزان رضایت مردم از این نمایشگاه عنوان کرد: میزان رضایت مردم 56.3 رضایت کامل، 73.3 به طور متوسط و فقط 6 درصد ناراضی بودند.
وی با اشاره به تخلفات پایین در نمایشگاه امسال افزود: در نمایشگاه امسال میزان تخلفات بسیار پایین تر از سال گذشته بوده و نکته ای که بیش از سال گذشته مورد توجه قرار دادیم مستندسازی دقیق از مراحل اولیه تا آخر نمایشگاه بود که در آینده به راحتی از آن استفاده خواهند کرد.
گفتنی است که در پایان از 7 کتاب با عناوین "زنها همه مثل همند"،‌ "فرمانروای مصر"، "یوسف گزیده اشعار"، "چشمی که بستم چشمی که بگشود" به همراه کتاب "مجموعه ضوابط و مقررات" در نمایشگاه بین المللی رونمایی شد.
لازم به ذکر است که در قسمتی دیگر از این مراسم پس از رونمایی از چکیده سند راهبردی صنعت چاپ کشور و تفاهم نامه وزارت ارشاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از صنعت چاپ هدایایی به ناشرانی با عناوین "سخن"،‌" دلیل ما"، "سازمان مطالعه و تدوين کتب اسلامی، قدیانی،‌ بواق،‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه امام صادق(ع)، نوید شیراز، سوره مهر،‌افق،‌ عروج اندیشه،‌ نور،‌ شب آویز و غرفه هایی چون طراوت و آرامش، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ دانشگاه پیام نور،‌ آرما، نوپردازان، لوح دانش، جامعه القرآن الکریم، نگارستان کتاب آبی، مؤسسه علوی و مرکز تحقیقات علوم رایانه ای حوزه علمیه اصفهان اهدا شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.