سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسین محب اهری پیشنهاد کرد:

تولید لباس ملی براساس پرچم ایران

مردم بسیاری از کشورها که به پرچمشان علاقه مندند پیراهنی به همان رنگ برتن می کنند یا آرمی از پرچمشان را در گوشته لباسشان طراحی می کنند چنین تولیداتی باید در ایران نیز صورت بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین محب اهری در گفت و گو با ستاد خبری نخستين جشنواره پرچم گفت: گاه مشاهده می کنیم که یک ایرانی پیراهنی پوشیده که پرچم کشور دیگری است؛ باید تولید کنندگان برای تولید لباس ملی با آرم یا نماد پرچم ایده پردازی کنند  یکی از اهداف برپایی جشنواره پرچم نیز همین می تواند باشد که ایده پردازان را برای فعالیت مناسب دراین زمینه راهنمایی کند.
وی با بیان اینکه آموزش نکته های جدید و ایده های نو می تواند از نتایج برپایی جشنواره پرچم باشد، اظهار داشت: جشنواره ها با هر موضوعی که باشند، زمینه شناخت مناسب برای مخاطب فراهم می کنند. هر ملت و کشوری برای خود یک نشانه دارد که در تمام دنیا اهالی آن کشور را به آن نماد می شناسند. در دنیای امروز، پرچم چنین کاربردی دارد. وقتی ما پرچم های مختلف را می بنیم، متوجه می شویم که مربوط به کدام کشور است، مردم آن چگونه ملتی هستند، چه خصوصیات شخصیتی دارند، آب و هوای آن کشور چگونه است و اطلاعاتی از این دست که به مخاطب شناخت بیشتر می دهد.
محب اهری بيان داشت: تغییرات پرچم ها در تاریخ یک ملت فراز و فرودهای تاریخی آن را نشان می دهد جشنواره پرچم می تواند این اطلاعات را منتقل کند و همینطور تعلق خاطر همه اقشار خصوصا جوانان و کودکان را به پرچم ملی افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه پرچم های برافراشته در گوشه و کنار شهر ها یک امتیاز مثبت برای ما به عنوان یک ایرانی، یادآور شد: هر کشور و ملتی وقتی در هر رشته ای موفقیتی در دنیا پیدا می کند، پرچمش را نشان می دهند و این کار باعث غرور ملی هموطنانش می شود. کشور ایران هم از این قاعده مستثی نیست، هم چنانکه وقتی در عرصه های ورزشی پرچم ایران بالا می رود، اشک در چشم ایرانیان حلقه می زند.

گفتنی است، نخستین جشنواره پرچم در سه رشته ) عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان) به همت سازمان فرهنگی - هنری شهرداریتهران برگزار می  شود و علاقه  مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر فرصتدارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه  جشنواره پرچم ارسال و یا براي كسب اطلاعات بيشتر به سایت جشنواره به نشانی parcham-farhangsara.com  مراجعه کنند ./ي2
برچسب ها: محب اهری ، جشنواره ، پرچم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.