سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آیین رونمایی از کتاب "ترکیب التقاط و ترور" بیان شد:

تاریخ انقلاب در سال های 1357 تا 1360 مهم ترین برهه تاریخی است

نویسنده کتاب "ترکیب اتقاط و ترور" در توضیح این کتاب سالهای 1357-1360 را مهمترین برهه تاریخی تاریخ انقلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم آیین رونمایی از کتاب "ترکیب اتقاط وترور" در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی محمد حسن روزی طلب نویسنده این اثر با ارائه توضیحاتی از کتابش گفت: مرکز اسناد دارای یک سری از گنجینه اسناد انقلاب است و آنچه در تاریخ قبل وبعد از انقلاب بوده را می توان در آن جستجو کرد.
وی ادامه داد:در کتاب ترکیب اتقاط و ترور، ترورها و دستگیریها و انهدام  گروه فرقان را در سالهای 1357و1359 را مورد بررسی قرار می دهد.   
روزی طلب افزود:200 صفحه از این کتاب به اسناد محرمانه دادستانی انقلاب در مورد گروه فرقان تعلق داردو از نظر شکلی چنین کتابی را بعد از انقلاب نداشته ایم.
وی افزود:این کتاب شامل 4فصل است که فصل اول آن شامل عقاید و چگونگی شکل گیری و موثرین این گروه تروریستی و نقش آقای موسوی خوئینی ها در شکل گیری عقیدتی این گروه و فصل دوم ترور های مهم گروه فرقان و فصل سوم شامل دستگیری ،محاکمه،و ترور این گروه و فصل چهارم اعدام حبیب اله عاشوری از روحانیون مقیم مشهد به جرم ارتداد می شود.
نویسنده این کتاب عنوان کرد:از نظر محتوایی این کتاب اشاره به این دارد که گروه فرقان کوچکترین گروه بر علیه انقلاب اسلامی بود ولی به خاطر خشونتی که به کار می بردند. اسم آن ها تا ابد در تاریخ انقلاب باقی ماند.در این کتاب متذکر می شود که نوع تفاسیر خوئینی ها از ایات قرآن کریم که آیت اله مهدوی کنی آن را تفاسیر تفنگی می خواند بسیار شباهت به تفاسیر اکبر گودرزی  رهبر گروه فرقان داشته است.
وی بیان کرد: نکته بعدی که در رابطه با فعالیت های شخصی من در این کتاب است تاریخ انقلاب 1357 تا 1360 است که مهمترین برهه تاریخی است و تمام اتفاقا ت مربوط به این سالها موجود است.
وی با معرفی کتابهای دیگری در همین راستا اضافه کرد:4جلد کتاب دیگر نیز در رابطه با سند نگاری کتاب انقلاب تحت عنوان تاسیس نهادهای انقلابی پس از انقلاب ،کودتای نوزه و دو کتاب دیگر نیز در همین راستا تالیف کرده ام که به امید خدا با همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ خواهیم رساند.
گفتنی است کتاب ترکیب التقاط و ترور شامل 408 صفحه با قیمت 12500 تومان در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارائه می شود./ی2
برچسب ها: کتاب ، اتقاط ، ترور ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.