سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست سرای اهل قلم؛

جهانگیر خسرو شاهی:رمان های دفاع مقدس جنبه انتقادی به خود گرفته است

در ادبیات دفاع مقدس رمان ها و داستان هایی نوشته شده که جنبه انتقادی به وخود گرفته و سوالهایی را در رابطه با جنگ مطرح می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست سرای اهل قلم با موضوع انسان شناسی در ادبیات دفاع مقدس که با حضور جهانگیر خسرو شاهی  و با حضور دکتر محمد بشیری صورت گرفت محمود بشیری گفت: آنچه که امروز به عنوان ادبیات از آن یاد می کنیم ارائه جریانات مختلف فرهنگی است.
وی ادامه داد: ادبیات داستانی دفاع مقدس دو ژانر اصلی دارد یکی ادبیات داستانی دفاع مقدس و دیگری ادبیات دینی و مذهبی است. البته این بدان معنا نیست که ادبیات دفاع مقدس دینی نیست بلکه اشاره به این دارد که این دو مقوله جدا از هم هستند.
بشیری افزود: در زمینه محور داستان های این دوره می توانیم ده مضمون اصلی و فرعی را شناسایی کنیم که به حوادث انقلاب اشاره و مرتبط با جریان دفاع مقدس است و با تمام این ها هنوز داستانی نوشته نشده که تعریف واقعی از ان زمان داشته باشد و صناعات ادبی و داستانی آن زمان را مطرح کرده باشد.
در ادامه جهانگیر خسرو شاهی افزود: تا امروز بسیاری زندگی نامه های داستانی در رابطه با شهیدان و پروژه های جنگی نوشته شده و امروز این رمان ها جنبه انتقادی به خود گرفته و سوالهایی را در رابطه با جنگ مطرح می کند.
وی افزود: این جلسه بیانگر رویکرد ده سال اول دفاع مقدس و ترسیم چشم انداز آن خواهد بود که امیدواریم در ادبیات دفاع مقدس شاهد آثاری باشیم که در خور دفاع مقدس باشد./ي2
برچسب ها: سرای ، اهل قلم ، خسروشاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.