سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی اکبر اشعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

نمایشگاه کتاب مسکنی برای حوزه کتاب/ فضای باغ کتاب مناسب برای نمایشگاه سال بعد

"رئیس باغ کتاب" ضمن اینکه نمایشگاه کتاب را مسکنی برای حوزه کتاب خواند به مناسب بودن فضای آن برای برگزاری نمایشگاه کتاب سال بعد اشاره کرد.

علی اکبر اشعری رئیس باغ کتاب در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران در رابطه با جنبه های کمی و کیفی 26 نمایشگاه  کتاب تهران گفت:این نمایشگاه در ادامه نمایشگاههای قبلی است و از نظر شکلی تنها تفاوتی که داشته بخش جنوبی فضای شهید بهشتی را هم اختصاص به این رویداد فرهنگی داده اند که این جریان مزایایی چون مراجعه بازدید کنندگان هر بخش به طور مجزا  و معایبی چون فاصله زیاد و عدم استفاده از وسیله نقلیه و عدم جابجایی مردم را د ارد.
وی ادامه داد: در این وانفسای کتاب که در کشورمان است نمایشگاه فرصت  خوبی است که مردم و هم رسانه ها توجه بشتری به کتاب کنند و بخصوص حضور و تاکید مقام معظم رهبری به عنوان یک حرکت سمبولیت می تواند تقویت کننده این جریان باشد.
اشعری در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب و چنین رویدادهای فرهنگی به عنوان مسکن هایی  به حوزه کتاب تزریق می شود و باید گفت که این بیمار نیاز به یک علاج اساسی دارد.
رئیس پروژه باغ کتاب در رابطه با این پروژه و امکان اجرا کردن نمایشگاه در سال بعد در این مکان عنوان کرد: همان طور که گفته شد تا آخر فروردین 92 درصد کار پیشرفت کرده بود و در حال حاضر تا‌ آخر خرداد ماه مرحله اول (محیط های پیرامونی) تکمیل می شود و تا آخر شهریور انشاء الله باغ کتاب آماده خواهد شد.
وی در جواب افرادی که اعتقاد دارند باغ کتاب فضای مناسبی برای برگزاری چنین نمایشگاههایی را ندارد گفت: این نظر غیر کارشناسی است و من به عنوان کسی که در همه نمایشگاههای بین المللی حضور داشته و در بعضی از این نمایشگاهها سیاست گذار آن بوده ام اعتقاد دارم که فضای باغ کتاب کاملا مناسب برای نمایشگاه کتاب است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.