سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه همایش صائب _ شاعر، منتقد و طنزپرداز:

بلاغت و بیان صائب با مذهب شیعه همخوانی فراوانی دارد

اسماعيل اميني گفت : اشعار صائب تبریزی برای دوره ای نه چندان دور و قابل فهم است ؛ برگزاری جشنواره ای با این عنوان می تواند در معرفی سبک شعرهای این شاعر بزرگ مثمرثمر باشد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل امینی ،‌شاعر، منتقد و طنزپرداز با بیان اینکه معارف در اشعار صائب مشهود است افزود: اشعار صائب به مذهب شیعه بسیار نزدیک و بلاغت و خلاقیت در محتوای اشعار اوموج می زند .
وی ادامه داد: زبان و نحوه بیان صائب تبریزی در اشعار گرانمایه اش می تواند علاقه مندان به شعر را بر سر ذوق بیاورد تا با استفاده از تکنیک های مشهود در اشعار این شاعر بزرگ اثراتی را از خود به یادگار بگذارند .

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: در دانشگاه، رشته ادبیات فارسی«اشعار صائب» تنها در 2 واحد ارائه می شود که این مدت زمان کوتاه نمی تواند محتوای اشعار صائب تبریزی را به دانشجویان و علاقه مندان منتقل کند .

امینی با یادآوری اینکه آشنا ساختن همگان با اندیشه و شعر صائب تبریزی یکی از مهم ترین اهداف این همایش است گفت: نگهبانی از زبان فارسی ، تقویت و گسترش آن در داخل و خارج از کشور یک سیاست راهبردی تلقی می شود ؛ برگزاری چنین جشنواره ای به تحقق اهداف کمک می کند .

 این پژوهشگر ادبی به رویکرد اصلی برگزاری جشنواره صائب تبریزی اشاره کرد و افزود: اینگونه محافل ادبی می تواند نقطه عطفی برای شروع حرکت های بزرگ باشد.

وی معتقد است، برای هر چه بهتر برگزار شدن رویدادهای فرهنگی نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد چرا که این همایش ها می توانند بازتاب های مناسبی بر روی جامعه و اهالی شعر و موسیقی داشته باشد .

امینی در پایان خاطر نشان کرد: ‌افرادی که پژوهش های ادبی انجام می دهند می توانند با حضور در برنامه های فرهنگی گنجینه بزرگی از اطلاعات ادبی را در اختیار داشته باشند.

اختتامیه کنگره ملی صائب تبریزی  با حضور وزیر ارشاد ،  دست اندرکاران ،شاعران، صائب شناسان و اهالی فرهنگ و هنر روز 7 خرداد ماه در تالار وحدت برگزار می شود./ي2
برچسب ها: صائب تبریزی ، شاعر ، منتقد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.