سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تونل خلخال ـ گیلان به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود / انتقاد از تعطیلی عملیات احداث سد گیوی

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: تونل خلخال ـ گیلان که راه ارتباطی دو استان اردبیل و گیلان را کوتاه می‌کند به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه‌خلخال در نشست هفتگی خود با اهالی خلخال اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی و پیگیری‌های مستمر و مداوم با هدف محرومیت‌زدایی از چهره خلخال و کوثر در قالب کمیسیون تلفیق مجلس مصوبات و تصمیمات شایسته‌ای اتخاذ شد که می‌تواند بخشی از مشکلات منطقه را تقلیل دهد.

وی از پیش‌بینی اعتبار لازم برای تکمیل سد گیوی و بفراجرد و محور کلورـ درام و آغاز احداث تونل خلخالـ گیلان در بودجه 92 خبر داد و عنوان کرد: انتظار می‌رود با تزریق آن تکمیل این پروژه‌ها سرعت بگیرد.

این نماینده مجلس افزود: از آنجا که چند پروژه مهم در حال اجرا که می‌توانند در بهبود وضعیت این شهرستان تحول‌آفرین باشند برای پیشرفت و به ثمر رسیدن نیازمند اعتبارات بیشتر هستند ما توانسته‌ایم اعتبارات خوبی را برای این مجموعه مصوب کنیم.

جعفری‌بنه‌خلخال ادامه داد: محور ارتباطی خلخال ـ فیروزـ درام که در آینده یکی از محورهای مواصلاتی استان با مرکز کشور خواهد بود در چهار قطعه تعریف شده که در حال اجراست و برای مسیر کلورـ درام مبلغ 7 میلیارد تومان در بودجه سال 92 پیش‌بینی شده است که با این اعتبار قسمت اعظمی از این پروژه به سرانجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: ‌سدهای گیوی و بفراجرد نیز که می‌‌توانند در تامین آب شرب و کشاورزی منطقه موثر باشد و هم در حوزه اشتغالزایی و عمران و آبادانی تاثیر‌گذار باشد با پیگیری‌هایی که در ماه‌های انتهایی 91 انجام شد، مجدداً فعال شده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد:‌ با پیش‌بینی‌های لازم در بودجه 92 شاهد تسریع در فعالیت‌های اجرایی این دو سد خواهیم بود که در روزهای گذشته به دلایل مختلف عملیات اجرایی آن متوقف شده که این رضایت‌بخش و امیدوار کننده نیست.

جعفری‌بنه‌خلخال یادآور شد: اعتبار خوبی نیز برای این دو سد در نظر گرفته شده است که از این میان برای سد گیوی 4 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده است.

وی تاکید کرد: بنده از روزهای آغاز فعالیت نمایندگی‌ام پیگیر احداث تونل ارتباطی خلخالـ گیلان بودم که در سال گذشته موفق به اخذ مجوز احداث آن شدم.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس بیان کرد: در بودجه سال 92 نیز برای احداث این پروژه اعتبار لحاظ شده به طوری که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعتباری در حدود 2 میلیارد تومان برای آغاز فعالیت‌های اجرایی آن پیش‌بینی شده که امیدواریم با کلنگ‌زنی این پروژه در آینده نزدیک شاهد فعالیت و احداث آن در خلخال باشیم.

جعفری‌بنه‌خلخال افزود: به رغم مشکلات اعتباری موجود می‌توان با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی و در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری اقدامات زیر‌بنایی و ماندگار مهمی که می تواند منطقه را نجات دهد انجام دهیم/س 

برچسب ها: اردبیل ، تونل ، خلخال ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.