سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس سياست خارجي:

آمريكا مجبور به اتخاذ مواضع دفاعي در برابر سوريه است

يك كارشناس سياست خارجي گفت: رويكرد پشت پرده آمريكا نسبت به سوريه ارسال كمك 125ميليون دلاري و سلاح‌هاي شيميايي به تروريست‌هاي سوري است.

ابوتراب عليرضايي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به صحبت‌هاي جان كري در ديدار با ولاديمير پوتين مبني بر اينكه واشنگتن با رويكرد مسكو براي حل مسايل سوريه موافقت مي‌كند، گفت: آمريكا با اوضاع وخيم اقتصادي و اجتماعي روبرو است و تغيير مواضع اين كشور نسبت به سوريه نشان از درماندگي ايالات متحده در اتخاذ سياست‌هاي خصمانه بر عليه دولت قانوني سوريه است.

وي تصريح كرد: آمريكا در شرايطي نيست كه جنگ گسترده با سوريه را شروع كند چرا كه جنگ با سوريه جنگ با جهان اسلام، چين و روسيه بوده به همين خاطر مجبور به اتخاذ مواضع دفاعي است.

عليرضايي در ادامه اظهار داشت: ايالات متحده همواره از اظهارات جهان پسندانه صحبت مي‌كند اما هيچ‌گاه به شعارهايي مانند تحقق حقوق بشر، ايجاد امنيت و دموكراسي در جهان عمل نكرده است.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: رويكرد پشت پرده آمريكا نسبت به سوريه ارسال كمك 125ميليون دلاري و سلاح‌هاي شيميايي به تروريست‌هاي سوري است اما در ظاهر شاهد اتخاذ سياست‌هاي عوام‌فريبانه‌اي مثل كمك‌هاي حقوق‌بشري به معارضين هستيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.