سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جبار آذین:

"ملکه" از آثار ممتاز سینمای دفاع مقدس است

فیلم سینمایی "ملکه" از آثار قابل توجه و ممتاز سینمای دفاع مقدس است.

جبار آذین منتقد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم سینمایی "ملکه" ساخته محمدعلی باشه آهنگر گفت: یکی از فیلم های قابل توجه و ممتاز سینمای دفاع مقدس فیلم سینمایی "ملکه" است.
وی افزود: نگاه به سینمای دفاع مقدس در عرصه سینما سالهاست که کمرنگ شده و تولیدات قابل توجهی در این زمینه به انجام نمی رسد و آثار ساخته شده حول مدار تکرار سینمای جنگی جهان می گردند.
آذین ادامه داد: نگاه همه جانبه به مقوله دفاع مقدس و ویژگیهای آن از زوایای مختلف، نیاز مبرم سینمای جنگی کشور است در خلال سالهای دفاع مقدس حماسه های فراوان آفریده شد و بزرگ انسانهایی ردای شهادت به تن کردند.
اما کمترین آثار موفق در سینما درباره آنها ساخته شده است.
وی تصریح کرد: سینمای دفاع مقدس ایران نیازمند نگاه تازه به رویدادهای دوران جنگ تحمیلی و اوضاع روز جامعه است.
آذین اظهار داشت: ملکه بعنوان فیلمی خوش ساخت با نگاهی متفاوت به ویژگیها و عوارض جنگ می پردازد نگاه انسانی به انسانهای درگیر جنگ مهمترین ویژگی این فیلم است نگاهی که در سینمای ایران به نوعی بدیع به نظر می رسد.
وی عنوان کرد:در هشت سال دفاع مقدس مردم کشور همچنین جهان با وقایعی روبرو شدند که در عرصه جنگ های جهانی و مبارزات انسانی از دیگر رخدادهای تجربه شده ممتاز است.
آذین ادامه داد: ملکه سعی کرده از میان انسانها عواطف و احساسات آنها نسبت به جنگ به تکامل و یا توقف تکامل نگاه کند.
وی بیان کرد: تصویر عوارض و رویدادهای جنگ می تواند با بازیابی توانایی ها و زندگی انسانها، جوامع یاری رساند و این نکته مهم دیگری است که سازندگان ملکه به آن توجه کرده اند.
وی تصریح کرد: فضا سازی های باورپذیر، کارگردانی منسجم و متفکرانه، بازی های درست هدایت شده جلوه های ویژه قابل تحسین، نگاه غیر متعارف و سرشار از باورهای اخلاقی و انسانی از جمله امتیازهای این فیلم است.
آذین اظهار داشت: متاسفانه مدتی است که فیلم های خوب دفاع مقدس گرچه در سطح محدود تولید می شوند اما در سطح محدود هم اکران می گردند و این ضربه یک ضربه مهلک بر پیکره جریان سینمای دفاع مقدس است که نیازمند باز تعریف و حمایت همه جانبه مسئولان فرهنگی و اهالی سینما است.
آذین بیان کرد: در هر حال چنانچه "ملکه" با تبیلغات مناسب ارائه شود و مورد ارزیابی مثبت رسانه ها قرار گیرد؛می‌تواند جایگاه شایسته خود را در میان آثار دفاع مقدس و سینمای ایران بیابد و با استقبال انبوه مخاطبان سینما و دوستداران فیلم خوب مواجه شود./ص
برچسب ها: ملکه ، سینما ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.