سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی خبرداد:

اختصاص 7.5 میلیارد تومان برای شناسایی و مرمت بقاع متبرکه

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت نهم و دهم هفت و نیم میلیارد تومان برای مرمت و شناسایی بقاع متبرکه و امامزادگان اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم رونمایی از مرمت و ساماندهی 600 مسجد تاریخی و اماکن مذهبی کشور که در سالن اجلاس همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است گفت: مسجد مرکز انقلاب و تبلور اندیشه های ناب فکری است.
وی افزود: به مسجد نمی توانیم تنها به عنوان یک بنا و مکان تاریخی نگاه کنیم مسجد مکانی است که تولید اندیشه های ناب صورت می گیرد و تمام جریان های فکری و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در این مکان شکل می گیرد.
ملک زاده تصریح کرد: این ناب ترین اندیشه های فکری می تواند هدایت کننده باشد.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: اتفاق بسیار بزرگی در تاریخ مقدس جمهوری اسلامی ایران رخ داده و ان نگاه ویژه به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه بوده که این اتفاق در دولت احمدی نژاد چشمگیر بوده است.
وی اظهارداشت: تاکنون یک هزارو سیصد و بیست و پنج مسجد ثبت ملی شده که از  این میان هفتصد مسجد در دولت نهم و دهم در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.
ملک زاده افزود: یکی از اتفاقات خوب دیگر در این دولت ثبت بیش از یک هزار بقاع متبرکه و امامزاده است به طوریکه هفت و نیم میلیارد تومان برای مرمت و شناسایی بقاع متبرکه و امامزادگان اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: پانصد و چهل و دو میلیارد ریال نیز برای مرمت شصد مسجد جامع اختصاص یافته که در مجموعه بیش از هشتصد میلیارد ریال بودجه برای مرمت و شناسایی بقاع مبترکه، امامزادگان و مساجد اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: موضوع مساجد بحث مهمی است و برای نخستین بار در تاریخ جمهروی اسلامی ایران سال گذشته شاهد ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان بودیم این مسجد نگارگری و نقش آفرینی دین و معنویت را در سطح بین الملل نشان میدهد و جمهوری اسلامی ایران در این موضوع پیش قدم بوده است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.