سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی درازی در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران:

علاقمند به تالیف زندگی آیت الله مشکینی به زبان خودش بودیم

نویسنده کتاب "زندگی و مبارزات آیت الله مشکینی" به یک سری سختی ها در تالیف این اثر به خاطر بازگو نشدن خاطرات از زبان خود آیت الله مشکینی اشاره کرد.

علی درازی نویسنده کتاب "زندگی و مبارزات آیت الله مشکینی" در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران در توضیح این کتاب گفت: مرکز اسناد انقلاب اسلامی از ما خواستند که کاری را در رابطه با آیت الله مشکینی انجام دهیم و مانیز یکسال بعد از وفات وی  تالیف زندگی او را آغاز کردیم.
وی ادامه داد: در زمان حیات ایشان نیز قرار بود از زبان خودشان خاطراتشان را نقل و به صورت مکتوب در بیاوریم اما باتوجه به شخصیت اخلاقی وی که هیچ وقت راضی نمی شدند در رابطه با خودشان صحبت کنند موفق به انجام چنین کاری نشدیم و کار را بدون وی آغاز کردیم.
درازی با اشاره به سختی هایی در مسیر تالیف کتاب تصریح کرد: باتوجه به اینکه این خاطرات ذکر شده در این اثر با زبان خود ایشان نبود یک سری سختی هایی را دربرداشت به طوری که 2 سال مرحله پژوهش آن و یک سال هم مرحله تدوین آن به طول انجامید.
وی در رابطه با ویژگی های این کتاب و همچنین روش کار این اثر اظهار داشت: این کتاب 2 ویژگی خاص دارد و روش کار در این اثر به صورت پژوهش های تاریخی و بعد از آن رویداد های سیاسی اجتماعی اقتصادی بوده است.
نویسنده کتاب "زندگی و مبارزات آیت الله مشکینی" ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی روایتگر مبارزات شخصیت های بزرگی است که هر یک در گوشه ای و بستری به باروری اندیشه اسلامی پرداخته اند به طوری که در راس مبارزات حضرت و امام خمینی (ره) و در کنار ایشان شاگردانش همچون آیت الله مشکینی بودند که در ترویج و نشر عقاید و افکار انقلابی نقش بسزایی داشتند.
گفتنی است کتاب "زندگی و مبارزات آیت الله مشکینی" شامل 9 فصل در 541 صفحه و با قیمت 19 هزار تومان در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی راهروی 12 جنب محراب بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب ارائه می شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.