سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکنون یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده شده اند

آمارهای جهانی نشان می هد که تاکنون حدود یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده شده اند و در هر ثانیه نیز یک نفر به شمار افراد آلوده اضافه می شود.

 علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:در سال 1985 به دنبال کاهش نسبی موارد سل به ویژه در کشورهای توسعه یافته، موارد بیماری در این کشورها ریشه کن اعلام شد

وی گفت: در دهه نود میزان بروز بیماری سل به حدی افزایش یافت که سازمان بهداشت جهانی سل را یک فوریت جهانی اعلام نمود و از آن زمان تاکنون نیز سل در بسیاری از کشورها یک فوریت بوده است.
 
مرادی با اشاره به آلودگی بسیار بالای مردم جهان به میکروب سل، تصریح کرد: آمارهای جهانی نشان می دهد که تاکنون حدود یک سوم  جمعیت جهان به میکروب سل آلوده شده اند و در هر ثانیه نیز یک نفر به شمار افراد آلوده اضافه می شود.

وی یاد آور شد: در حال حاضر و بر طبق برخی از آمارها 30 میلیون نفر به بیماری سل مبتلا هستند که اغلب موارد این بیماری در کشور های فقیر و برخی از کشورهای در حال توسعه بروز می کند.
 
مرادی خاطر نشان کرد: اگر چه در ایران موارد بروز سل در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان پایین تر است،  اما اغلب کشورهای همسایه ایران به ویژه همسایگان شرقی ایران،‌آمار بالایی از ابتلا و مرگ و میر ناشی از سل را دارند که این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان بهداشتی و همچنین مردم مناطق مرزی قرار گیرد./ح

برچسب ها: سل ، عفونت ، آمارجهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.