سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش توليد و تامين نيازهاي داخلي تا بي نيازي کشور به واردات

استراتژي جايگزيني واردات مبتني بر تامين احتياجات بازار داخل کشور به استناد توليدات داخلي مي باشد که اين توليدات به مرور جايگزين واردات مي گردد.

طاهري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: مهمترين هدف از انتخاب اين استراتژي، رهايي از وابستگي وارداتي و رسيدن به خودکفايي است.

به نظر مي رسد که تحليل نقاط قوت و ضعف کشور از جمله مسائلي است که بايد مورد تاکيد قرار بگيرد و ما در بخش توسعه صادرات به ويژه در بخش خدمات و فناوري هاي بالا با توجه به موضوع اقتصاد بدون نفت بيشتر از گذشته ايفاي نقش شده است.

وي در ادامه افزود: حمايت از توليدات داخلي معمولا با روش هاي کنترل ارزي تعرفه و عوارض گمرکي، سهميه بندي ها و ديگر سياست هاي محدود کننده واردات صورت مي پذيرد و از همه مهمتر اينکه حضور فعال و هدفمند در بازارهاي بين المللي و منطقه اي داشته باشيم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: براي افزايش توليد و تامين نيازهاي داخلي، مي بايستي در رقابت مندي نظام اقتصادي کشور به اندازه دارايي هايي که در دست داريم، سرمايه ذگاري کنيم و همچنين يکپارچه سازي در صنعت تجاري و اقتصادي بازارهاي داخل کشور را فعال و متکي قرار دهيم و در بخش صادرات محيط مناسبي را ايجاد کنيم که در سطح کالا و خدمات اعم از کالاهاي نفتي و غير نفتي در جهان، حرف اول را بزنيم.

برچسب ها: صادرات ، واردات ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.