سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتخاري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"استاد مطهري"‌الگوي مناسبي براي نامزدهاي رياست‌جمهوري است

عضو کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به سالروز گراميداشت شهيد استاد مرتضي مطهري گفت: گفتار و کردار "استاد مطهري" الگوي مناسبي براي نامزدهاي احتمالي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري است.

"لاله افتخاري" نماينده تهران،ري، شميرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، به سالروز گراميداشت استاد شهيد مرتضي مطهري اشاره کرد و گفت: 12 ارديبهشت ماه سالروز گرامي‌داشت استاد اخلاقي است که با منش خود اسلام واقعي را عرضه کرد.
وي افزود: ابعاد شخصيتي استاد مطهري برکسي پوشيده نيست و آثار باقي‌مانده از اين استاد مويد اين مهم است.
عضو کميسيون فرهنگي مجلس در ادامه اظهار داشت:"استاد مطهري" در مواقع حساس به دفاع از اسلام پرداخته و با افراط گري‌هاي صورت گرفته در اين حوزه مقابله کرده است.

افتخاري تصريح کرد: پيوند حوزه و دانشگاه از جمله محورهاي مورد توجه استاد مطهري بود که به آن اهتمام مي‌ورزيد.

نماينده تهران،‌ري، شميرانات و اسلامشهر در ادامه به ضرورت الگوپذيري مردم به ويژه مسئولان از سيره عملي استاد مطهري اشاره کرد و گفت: مردم و به ويژه مسئولان با الگو قراردادن رفتار و اخلاق اين استاد مي‌توانند موجبات عملي شدن بيش ازپيش آموزه‌هاي اسلام را شاهد باشند.

وي اظهار داشت:گفتار و کردار استاد شهيد مطهري الگوي مناسبي براي نامزدهاي احتمالي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري است.

ياد‌آور مي شود؛استاد شهيد آيت‌الله مرتضي مطهري در 13 بهمن 1298 هجري شمسي در فريمان واقع در 75 کيلومتري شهر مقدس مشهد در يک خانواده اصيل روحاني چشم به جهان گشود و  پس از طي دوران طفوليت به مکتبخانه رفته و به فراگيري دروس ابتدايي پرداخت.
وي در سن دوازده سالگي به حوزه علميه مشهد عزيمت كرده و به تحصيل مقدمات علوم اسلامي مشغول شد، در سال 1316 عليرغم مبارزه شديد رضاخان با روحانيت و عليرغم مخالفت دوستان و نزديکان، براي تکميل تحصيلات خود عازم حوزه علميه قم و در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آيت الله‌العظمي بروجردي (در فقه و اصول) و حضرت امام خميني"ره" ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سيدمحمد حسين طباطبائي (در فلسفه : الهيات شفاي بوعلي و دروس ديگر) بهره‌مند شد.
سرانجام ساعت 22:20 دقيقه سه‌شنبه يازدهم ارديبهشت ماه سال 1358 در تاريکي شب در حالي که از يکي از جلسات فکري سياسي بيرون آمده بود با گلوله گروه نادان و جنايتکار فرقان که به مغزش اصابت نمود به شهادت رسيد.
بنيان‌گذار کبير جمهوري اسلامي ايران در پي شهادت استاد مطهري گفت:"مطهري پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود".

انتهاي‌پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.