دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در هیچ ائتلافی شرکت نخواهد کرد، گفت: شورای نگهبان باید ملاکی برای تشخیص رجل سیاسی از رجل غیرسیاسی ارائه دهد تا هر فردی نتواند برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی ظهر امروز چهارشنبه با حضور در جمع اصحاب رسانه تبریز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

محسن رضایی مبنی بر اینکه برای برون رفت از بحران های شدید اقتصادی چه راه حلی اندیشیده گفت: دولت آینده در اداره امور کشور به خصوص در زمینه حل مشکلات اقتصادی ایده های نو به همراه دارد و در این 4 سال آینده که شدیدترین سال های فشار بر نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود تدابیر ویژه با خود به همراه دارد.

وی در پاسخ به  سوال خبرنگار یکی از هفته نامه های محلی مبنی بر احتمال حضور وی در ائتلاف های انتخاباتی گفت: در هیچ یک از ائتلاف های انتخاباتی شرکت نخواهم کرد چرا که به نظر من باید با هر روش ممکن ، از ایجاد تفرقه در کشور جلوگیری کرد .

وی در خصوص تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: باید شورای نگهبان، ملاکی برای تشخیص رجل سیاسی از رجل غیرسیاسی ارائه دهد تا هر فردی نتواند برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کند.

وی افزود: بنده چون از آینده ایران می ترسم به همین خاطر وارد عرصه انتخاباتی شده ام و اصلا و تحت هیچ شرایطی حتی در صورت شرکت آقای هاشمی از شرکت خود منصرف نخواهم شد.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاری مبنی بر لزوم واگذاری شغل های حساس به افراد کاردان و متخصص گفت: تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهم گرفت و از توانمندی های آذربایجانی ها نیز در اداره کشور ، استفاده خواهم کرد.

رضایی با تأکید بر اینکه ماجرای درگیری وی با شهید صیاد شیرازی شایعه ای بیش نیست، به ماجرای ستار بهشتی اشاره کرد و گفت: باید نگاه های سیاسی از حوزه های خبری ، علمی و هنری ریشه کن شود تا خبرنگاران و دیگر مردم با نگاهی واقع بینانه به وظایف خود عمل کنند.

رضایی با بیان اینکه فدرالیسم اقتصادی ، توسعه کشور را بهبود خواهد بخشید و من هم از چندین سال قبل بر این باور هستم که ایجاد فدرالیسم اقتصادی در کشور و تقسیم مدیریت بین بخش های مختلف کشور ، تنها راه پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.

وی ضمن تاکید مجدد بر قطع نگاه های سیاسی از حوزه های هنری ،فرهنگی و اجتماعی گفت: باید نگاه های فرهنگی و اجتماعی واقع بینانه بوده و جایگزین نگاه های سیاسی شود.

محسن رضایی در ادامه سخنان خود افزود: نگرانی من بعد از ماجراهای سال 88 بیش تر شد و الان هم آمده ام تا مشکلات مردم را یکی پس از دیگری حل کنم چرا که مال و جان مردم باید محترم شمرده شود.

وی گفت: مخالف سیاه نمایی و سفید نمایی هستم چرا که هیچ دولتی نیست که نقطه ضعف و نقطه قوتی نداشته باشد، من هم  با نگاه واقع بینانه از نقاط قوت دولت های قبلی استفاده خواهم کرد و نقاط ضعف آن ها را تکرار نخواهم کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: تبریز یکی از قطب های مهم صنعتی کشور است که ما هم تلاش خواهیم کرد به این مهم  بیش از پیش اهمیت دهیم  و با صادرات کالاهای تولیدی تبریز به شرق ترکیه  و کشورهای دیگر ، شاهد پیشرفت صنعت تبریز و به تبع آن صنعت کشور باشیم./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.