سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

سیر صعودی تولید ملی در گیلان

تنزل سهم استان، از توليد ملی نه تنها متوقف شد ، بلكه سير صعودی بخود گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ،پیش از سخنرانی رئیس جمهور در جمع پرشور مردم استان در ورزشگاه شهید عضدی رشت ، استاندار گیلان با اشاره به اين که نهمين سفر رئیس جمهور در هشت سال خدمت ایشان است گفت: اولين باری كه در كسوت رياست جمهوری به گيلان آمديد، تنزل سهم استان ، از توليد ملی نه تنها متوقف شد ، بلكه سير صعودی بخود گرفته است.

کیهان هاشم نیا افزود : از آن زمان تاكنون بيش از 8 هزار طرح كوچك و بزرگ اجرا شد و گیلان با تولید 10% فولاد كشور به یکی از قطب های تولید این محصول تبدیل شده است.

استاندار اظهار داشت : در ابتدای دولت نهم يك بندر با ظرفيت واقعی 5/3 ميليون درگیلان فعالیت داشت که اكنون 2 بندر با ظرفيت 10 ميليون تن فعال ، 3 بندر در دست ساخت و 1 بندر در حال مطالعه است .

وی افزود: همه دولتهای پيشين در طول تاريخ در گيلان 4 هزارو 600 واحد مسكونی ساختند امّا در دولت نهم و دهم 65 هزار واحد تحويل داده شد و يا بزودی واگذار می شود.

هاشم نیا بااشاره به این که گیلان اینک به پيشرفته ترين و بزرگترين سازنده ناوشكن جمهوری اسلامی ايران در شمال کشور تبدیل شده است گفت : 40سد در حال ساخت يا مطالعه است و یک هزارو 200 واحد صنعتی و دهها طرح زير ساختی مهم هم راه اندازی شده است.

هاشم نیا استاندار گیلان همچنین ادامه داد : درکنار این تولات و پیشرفت ها ، جوانان گيلانی خواسته ای دارند و آن رفع بيكاری است، برای افزايش اشتغال تلاش بی‌وقفه ای شده است كه انشاء ا... با پيشنهادهايی كه برای جلسه امشب هيات محترم دولت داريم اقدام مؤثرتر ديگری به عمل خواهد آمد. / س


برچسب ها: سیر ، صعودی ، تولید ، ملی ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.