سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توليد نفت اوپک در ماه آوريل افزايش يافت

توليد نفت کشورهاي صادر کننده نفت -اوپک- در ماه آوريل با حل مشکلات صادرات نفت در عراق و ليبي و افزايش صادرات نفت ايران افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري رويترز از لندن ، بررسي که رويترز از آمار حمل و نقل دريايي ، شرکتهاي نفتي ، مسئولاني در اوپک و تحليلگران انجام داده است نشان مي دهد متوسط توليد نفت اوپک با دويست و هشتاد هزار بشکه در روز افزايش از سي ميليون و يکصد و هشتاد هزار بشکه در روز در ماه مارس به سي ميليون و چهارصد و شصت هزار بشکه در روز در ماه آوريل رسيده است.  

اين بررسي نشان مي دهد اين افزايش به کاهش موارد توقف توليد مربوط مي شود و ارتباطي با سياست توليد بيشتر نفت ندارد.  

پل توستي مشاور ارشد انرژي در «پي اف سي» درباره اين افزايش توليد گفت :« اين افزايش پيش بيني شده بود. عربستان سعودي توليد نفت خود را کاهش داد و ديگر کشورها نيز از اين اقدام حمايت کردند اما همه تحرکات داوطلبانه بود.»  

در پي نگرانيها درباره افقهاي اقتصادي در جهان بهاي نفت از يکصد و بيست دلار در هر بشکه به حدود يکصد و چهار دلار رسيده است اما همچنان از سطح يکصد دلاري که عربستان به آن تمايل دارد بالاتر است.  

توليد نفت اوپک در ماه مارس پايين ترين سطح از اکتبر دو هزار و يک که به بيست و نه ميليون وهشتصد و ده هزار بشکه در روز رسيده بود به شمار مي رود. 

بر اساس آمار ، توليد نفت عربستان در ماه آوريل به نه ميليون و دويست و پنجاه هزار بشکه در روز رسيد. 

قرار است اوپک سي و يکم مه در وين براي بررسي سياست توليد خود در نيمه دوم امسال نشست برگزار کند.  

عراق و ليبي عاملان اصلي افزايش توليد نفت اوپک در آوريل بودند.  

عراق اين ماه از بنادر جنوبي خود دويست هزار بشکه در روز بيشتر نفت صادر کرد و توليد نفت ليبي نيز از بندر الزيتونه ازسرگرفته شد.  

منابعي در بخش نفت نيز اعلام کردند صادرات نفت ايران در آوريل افزايش يافت و مشتريهاي آسيايي از جمله کره جنوبي مقادير بيشتري نفت خام از ايران خريدند.  

اين منابع افزودند تايوان که از ماهها پيش از ايران نفت خام خريداري نکرده است شايد در ماه آوريل از اين کشور نفت خريده باشد. /عب
برچسب ها: نفت ، تولید ، اوپک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.