بنا بر برآوردهای صندوق بین المللی پول، یارانه ای که دولت لیبی به سوخت و مواد غذایی تخصیص می دهد حدود 14 درصد بودجه این کشور (معادل حدود 7 میلیارد دلار) را تشکیل می دهد که رقم قابل توجهی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، موج حذف یارانه های غیرنقدی و سوبسیدهایی که به حامل های انرژی داده می شد، طی سالهای اخیر رونق بیشتری داشته و پس از اجرای این موضوع در کشورمان، برخی دیگر از کشورها همچون هند، مصر و اکنون لیبی نیز به سراغ این طرح مهم رفته اند.

بر اساس توضیحاتی که عبدالباری العروسی وزیر نفت لیبی بیان کرده، کشورش در نظر دارد ظرف مدت سه سال یارانه سوخت را به طور کامل قطع کند.

نکته قابل توجه آن است که بنا بر برآوردهای صندوق بین المللی پول، یارانه ای که دولت لیبی به سوخت و مواد غذایی تخصیص می دهد حدود 14 درصد بودجه این کشور (معادل حدود 7 میلیارد دلار) را تشکیل می دهد که رقم قابل توجهی است.

دولت لیبی معتقد است ارائه یارانه به سوخت در این کشور کار سودمندی نیست،‌ زیرا پایین بودن قیمت سوخت در این کشور به گسترش قاچاق سوخت از لیبی به کشورهای همسایه انجامیده است و به دست نیازمندان واقعی نمی رسد، موضوعی که در کشورمان نیز به وفور صورت می گرفت.

وزیر نفت لیبی تصریح کرده که دولت تصمیم گرفته است یارانه پرداختی به انواع سوخت ها، از جمله بنزین و گازوئیل، را حذف کند و برنامه هایی برای آماده سازی شهروندان جهت پذیرش این طرح تدوین شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار