سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

فلسطین قلب تپنده جهان اسلام است

عضو هیات علما فلسطین با بیان اینکه فلسطین مغز، ریشه و جوهر هم مسلمانان است گفت: اين سرزمین مقدس به آغوش اسلام باز خواهد گشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، اجلاس علما و بیداری اسلامی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور محمد سالم، محمد ابوعامی استاد دانشگاه مصر و سلام سلامه عضو هیئت علما فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

سلام سلامه در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا امروزه دشمن در تلاش است تا معادله جهاد و مقاومت را به درگیری‌های داخلی از مزیت تکفیر و ترور جهان اسلام تبدیل کند، گفت: طی 12 سال گذشته جهان اسلام به اتکاء مقاومت توانسته بر رژیم متجاوز صهیونیستی پیروز شود و این موضوع در جریان جنگ‌های لبنان سال 2006، 2088 و 2012 غزه عیان است.

وی تصريح كرد: ملت ما به صورت یکپارچه در انتفاضه اول و دوم فلسطین حرکت کرده‌اند و قطعا اسلام ما ایمان و اراده است.

عضو هیأت علما فلسطین با اشاره به اینکه دشمن هموراه درصدد ایجاد فتنه است اظهار داشت: در زمان ایجاد فتنه شیطان بزرگ و خطر صهیونیستی یعنی استعمار خارجی را فراموش می‌کنیم و این موضوع موجب ضعف ما شده است.

سلام سلامه با بیان اینکه فتنه‌های ساختگی با رسانه‌هایی دروغین صورت می‌گیرد گفت: ملت فلسطین همواره در جنگ‌های مختلف به صورت یکپارچه و واحد عمل کرده‌اند.

وی تصريح كرد: ما با ایمان‌مان دست دشمن را از زمین و خار و خاشاک‌مان بریده و کوتاه کرده‌ایم.

*رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی خود فروخته است
 

عضو هیأت علما فلسطین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی خود فروخته است افزود: این رژیم جعلی نتوانست بر علیه ما غلبه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مانور‌های نظامی و زورنمایی‌های اين رژیم جعلي نشانه ترس آنها از مقاومت است گفت: ملت شریف قدس سلاح بزرگی همچون سلاح اراده در اختیار دارند.

سلام سلامه با بیان اینکه اگر مردم با هم متحد باشند این ماشین جنگی اثری ندارد افزود: مسلمانان باید خود را از کشتار و قتال یکدیگر دور کنند.

عضو هیأت علما فلسطین با اشاره به فرمایشات پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه هیچ مسلمانی نباید سلاح خود را بر علیه مسلمان دیگر بردارد اظهار داشت: وقتی دشمنان می‌دانند ما مسلمانان با یکدیگر درگیر هستیم، آسوده می‌شوند و به آرامی به توطئه‌های خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه فلسطین باید از همه پتانسیل‌های خود بر علیه دشمنی استفاده کند افزود: رژیم صهیونیستی 40 سال است که در حال حفاری برای پیدا کردن یک نشانه از تمدن خود است اما چیزی نكرده است.

سلام سلامه با اشاره به اینکه اسرائیل در حال اشغالگری قدس شریف است تصريح كرد: ما دارای ماهیت و هویت یکسان و مشترکی هستیم بنابراین باید در برابر صهیونیست‌های اشغال گر بايستيم و نباید اجازه دهیم توطئه‌های آنها بر علیه ما ادامه یابد.

*فلسطین قلب تپنده جهان اسلام است 

عضو هیأت علما فلسطین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه انتظار شما از کشورهای آزاده برای آزادی قدس شریف چیست گفت: فلسطین قلب تپنده جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه فلسطین مغز و ریشه و جوهر هم مسلمانان است، افزود: قدس قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر گرامی اسلام است.

سلام سلامه با بیان اینکه این سرزمین مقدس به آغوش اسلام باز خواهد گشت اظهار داشت: این امر تا روز قیامت با اراده و مشيت الهی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما از مقدسات اسلامی محافظت کرده‌ایم گفت: آزادی‌های دینی خاستگاه همه انسان‌ها است.

عضو هیأت علما فلسطین افزود: با وجود اینکه مسلمانان از لحاظ عقیدتی و شرعی با یکدیگر اختلاف دارند اما آنها در اصول مشترک هستند.

سلام سلامه با اشاره به اینکه اختلافات فرعی و جزئی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد افزود: ما می‌خواهیم ثابت کنیم عاشق پیامبر و ارزش‌های قرآن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارزش‌های اسلامی و انسانی به دست پلید اشغالگران افتاده است اظهارداشت: فلسطین می‌تواند به یک موضوع محوری برای وحدت همه مسلمانان تبدیل شود.

عضو هیأت علما فلسطین گفت: اگر شما برای خدا و پیامبر کاری انجام داده‌اید ارزش محسوب می‌شود.

در ادامه اين بخش خبري محمد سالم محمد ابوعامی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه که از وی پرسید علما اسلام و نخبگان برای جلوگیری از انحراف قیامی که منجر به سرنگونی حکومت‌های وابسته شده چه باید کنند افزود: حدود 2 سال و نیم است که موجی از غرب آسیا تا شمال آفریقا در حال وزیدن است و این موضوع سبب شده تا بسیاری از حکومت‌ها و دیکتاتوری‌های مستبد همچون حسنی مبارک در مصرف محمد قزافی در لیبی، زین‌العابدین بن علی در تونس سرنگون شدند و مردم در جریان انتخابات آزاد قرار گرفتند.

وي با اشاره به اینکه مردم، باید چندین سال براي بیداری اسلامی صورت گرفته سرمایه‌گذاری کنند، گفت: علما باید به مردم یاد بدهند که در کجا سماجت باشد و کجا جای اعتراض است.

ابوعامي با اشاره به اینکه بیداری اسلامی از سال‌های پیش جرقه زده است خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های اسلام آزادی است بنابراین آزادی و ارزش‌های انسانی در اسلام پایدار است.

این استاد دانشگاه مصر با بیان اینکه ارزش‌های انسانی با هر دین و مذهبی زیباست افزود: خلقت انسان برای کرامت است.

محمد سالم با اشاره به اینکه تحمل مردم تمام شده و آنها برای سرکوب آماده‌اند گفت: حاصل این اقدام؛ انقلاب مصر، لیبی و تونس است بنابراین باید گفت خداوند این انقلاب‌ها را رهبری کرده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی مردم حرکت کردند علما باید به پا می‌خواستند در نقش آفرینی می‌کردند اظهار داشت: علما باید به مردم یادآور می‌شدند که این پیروزی‌ها به مدد خداوند متعادل بوده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید آموزه‌های دینی را در دل‌های مردم دوباره زنده کنیم افزود: باید ارزش‌های اسلامی و قرآنی را یادآوری کنیم و بگوییم چه چیزی مصلحت امت اسلامی است.

محمد سالم با بیان اینکه مردم باید به شعور اسلامی خود بازگردند اظهار داشت: وظیفه علما و نخبگان آگاه‌سازی مردم است تا از آنها بخواهیم روشنگری کنند و در نهایت ارزش‌های اسلامی و قرآنی را پایداری کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر‌اینکه پیشنهاد علما و اساتید دانشگاه برای ایجاد نظامی مبتنی بر رأی مردم و شریعت اسلامی چیست گفت: موج بیداری اسلامی توانسته بسیاری از حکومت‌های دیکتاتور وابسته به غرب را سرنگون کند بنابراین باید حکومت جدیدی مبتنی بر شریعت، مردم‌سالاری دینی و رأی مردم حاکم شود.

این استاد دانشگاه مصر با اشاره به اینکه مردم از حکومت‌های طاغوتی راحت شدند اما باید از استکبار جهان هم خلاص شوند و رهایی یابند اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از کشورها از جمله مزدوران غربی هستند و کاملا گوش به فرمان اربابان مستکبر جهانی غرب و کاخ سفید هستند.

وی با اشاره به اینکه ما نیازی به الگوی فردی از غرب نداریم گفت: باید حتی از بعد اقتصادی هم وابستگی‌مان را از غرب قطع کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: فلسطین جزيی از جهان اسلام است و  باید این هویت جهان اسلام پایداری کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گفتگوی ، ویژه ، خبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.