سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه سوم پیوند کبد از سوی ایران

حدود 1850 پیوند کبد در مرکز شیراز انجام شده است و همچنین کشورمان رتبه سوم در جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت و درمان  و استاد دانشگاه در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی هپاتیت گفت: هدف از برگزاری این کنگره آموزش و پیام های روشن است که باید در اختیار جامعه گذاشته شود.

وی افزود: کبد چرب در حال حاضر شایعترین بیماری مزمن کبد در کشور می باشد و این بیماری روند بسیار سریعی در کشور رخ  داده است.

وی خاطر نشان کرد: بین 20 تا 30 درصد جهت میانسال کشور از بیماری کبد چرب رنج می برند و همچنین این بیماری نشانگر  بیماری قلبی و عروقی می باشد و مرگ را در افرادی که دارای کبد چرب هستند افزایش می دهد.

وی اذعان داشت: در واقع افرادی که از حبوبات و سبزیجات مصرف می کنند کبد چرب در آنها کمتر می باشد و همچنین فست فود نوشابه شانس کبد چرب را در افراد که مستعد بیماری کبد چرب هستند افزایش می دهد.

وی خاطر نشان کرد: پیوند کبد در مرکز شیراز حدود 1850 مورد انجام شده است که نسبت به سال گذشته که 400 مورد بوده افزایش قابل چشمگیری داشته است و همچنین کشور ما رتبه سوم در جهان  را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان اذعان داشت: نگرانی برای کمبود داروی پیوند کبدی می باشد هم از لحاظ گران بودن و هم از لحاظ در دسترس نبودن افرادی که از نبودن این داروها رنج می برند./ح
برچسب ها: کبد ، پیوند ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.