سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجازات سنگين رژيم بحرين عليه ورزشکاران مخالف

جمعيت جوانان بحرين اعلام کرد سلمان بن ابراهيم رييس فدارسيون فوتبال بحرين تصميم گرفته است هر ورزشکاري را که در اعترضات مسالمت آميز شرکت داشته است ؛ از حضور در مسابقات و بازيها محروم و جرايم سنگيني براي آنان وضع کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه تلويزيوني«اللولوه» تصريح کرد سلمان بن ابراهيم بازيکنان و ورزشکاراني را  که در تظاهرات مسالمت آميز شرکت کرده بودند از بازي کردن محروم و   باشگاههاي آنان  را هشت هزار دلار جريمه کرد  در حاليکه  اين  امر مغاير با  قوانين  فدارسيون بين المللي فوتبال است .

اين شبکه افزود پس از انتشار تصاوير ورزشکاراني مثل« علاء مشيمع» بازيکن تيم معلولان،«احمد قربان»، «محمود غلوم» و «احمد حسن الدرازي» بازيکنان تيم بسکتبال و«محمد حبيل» و«عباس عياد» بازيکنان تيم ملي فوتبال  بحرين ؛ نيروهاي رژيم آل خليفه به منازل اين بازيکنان يورش بردند و آنها را دستگير و تحويل دادگاههاي نظامي دادند. دادگاه نيز برخي از اين ورزشکاران را به زندان محکوم کرد.محمد المسقطي يکي از فعالان حقوقي در مصاحبه اي ويژه با اين شبکه تصريح کرد ورزشکاران بحريني درباره تخلفات و نقض هاي صورت گرفته در حق ورزشکاران نامه اي به  فدارسيون بين المللي فوتبال ارسال کردند.

در اين نامه آمده است سلمان بن ابراهيم رييس فدراسيون فوتبال بحرين مسئول تمامي تخلفات ، نقض ها ، شکنجه ها و زنداني کردن بازيکنان است.محمد المسقطي در اين باره افزود اميدواريم جامعه بين الملل تمامي نقض هاي گسترده اي را  که در حق بازيکنان از سوي سلمان صورت گرفته است از لحاظ حقوق و قانوني بررسي کند زيرا ورزشکاران در محافل بين المللي از محبوبيت ويژه اي برخوردار هستند.

 وي خاطر نشان کرد  بسياري از ورزشکاران تلاش کردند با گرفتن وکيل از رييس فدارسيون فوتبال بحرين شکايت کنند اما چون مي دانستيم که شکايات داخلي هيچ سودي ندارد تصميم گرفتيم شکايات خود را در نامه اي به فدراسيون بين المللي فوتبال ارسال کنيم تا وضعيت ورزشکاران بازداشتي بحرين از لحاظ بين المللي بررسي شود.

برچسب ها: ورزشکار ، بحرین ، مخالف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.