سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بختياري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قوه قضائيه بايد پاسخگوي نقش و اتهام نمايندگان در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي باشد

وزير دادگستري گفت: وزير دادگستري، مسئول پاسخگويي به پرونده‌هاي قضايي و اطلاع‌رساني نبوده بلکه "قوه قضائيه" بايد پاسخگوي نقش و اتهام نمايندگان در پرونده فساد مالي 3 هزار ميليارد توماني باشد.

"سيد مرتضي بختياري" در گفتگو با خبرنگار قضايي باشگاه خبرنگاران در توضيح پاسخ خود به نمايندگان و نقش 3 نماينده متهم در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي اظهار داشت: طبق اصل 160 قانون اساسي وزیر دادگستری مسئولیت تمامي مسايل مربوط به روابط قوه قضاییه با قوه مجریه و قوه مقننه را بر عهده داشته و از میان کسانی که رئیس قوه قضائیه به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کند، انتخاب می‌شود.
 
 وي ادامه داد: وزير دادگستري، مسئول پاسخگويي به پرونده‌هاي قضايي و اطلاع‌رساني نبوده بلکه "قوه قضاييه" بايد پاسخگوي نقش و اتهام نمايندگان و علت عدم اطلاع‌رسانی درباره این بخش از پرونده فساد مالي باشد.
 
بختياري با بيان اينكه نمايندگان خواستار پاسخ وزير دادگستري در مورد برخي پرونده‌هاي قضايي هستند، اظهار داشت: من تكليف قانوني در اين زمينه ندارم و براساس قانون نمي‌توانم پاسخگوي نمايندگان مجلس باشم اما به دليل احترام به نمايندگان به سوالات آنان پاسخ خواهم داد.
 
  وزير دادگستري تصريح کرد: من به عنوان وزير دادگستري که رابط قوه مقننه، قضاييه و مجلس هستم توضيحاتي را بايد به روساي آنان اعلام کنم اما پاسخ به نمايندگان مجلس در اموري كه وزارت دادگستري در آن مسئوليتي ندارد، هيچ ارتباطي به وزير نخواهد داشت.

لازم به يادآوريست تفهيم اتهام به سه نماینده مجلس هشتم ‌در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی در حالي صورت مي‌گيرد که روند کند رسیدگی به این پرونده و اطلاع‌رسانی ضعیف درباره آن باعث شد تا وزیر دادگستری برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان به مجلس احضار شود. 
 
پرونده فساد 3 هزار ميلياردي برای رسیدگی به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شده و بر اساس قانون به اتهامات نمایندگان مجلس در دادگاه کیفری رسیدگی خواهد شد که این پرونده در جریان رسیدگی است.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.