سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال قطع دائمي همکاري بين دو کره

خبرنگار شبکه فرانس بيست و چهار در سئول در گزارشي اظهار داشت احتمالا همکاريها بين دو کره به طور دائم پايان خواهد يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ سباستين فالتي خبرنگار اين شبکه گفت کره جنوبي تصميم گرفت آخرين کارکنان خود را از مجتمع کائه سونگ خارج کند. اين مجتمع از سال دوهزار و سه فعال شده بود و نماد نزديکي بين دو کره به شمار مي رود و خوش بيني هاي زيادي درباره بهبود روابط دو کره ايجاد کرده بود.

ده سال بعد اين مجتمع که در برابر همه بحران ها مقاومت کرده بود، به علت تنش هاي فزاينده ايجاد شده بين کره شمالي و کره جنوبي، آخرين ساعات فعاليت خود را تجربه مي کند. از روز گذشته 175 نفر از کارکنان کره جنوبي به تدريج درحال بازگشت به کره جنوبي اند و هر چه مي توانند با خود به کشور باز مي گردانند. بسياري از آنان عقيده دارند اين آخرين حضورشان در اين شرکت است و کائه سونگ به طور دائمي تعطيل خواهد شد. 

برخي از کارشناسان از تصميم کره جنوبي به خارج کردن همه نيروهاي خود از کائه سونگ انتقاد کرده اند زيرا عقيده دارند متحمل زيان فراواني خواهند شد. صد و بيست و سه شرکت  از کره جنوبي،  پنجاه و سه هزار تن از شهروندان کره شمالي را در اين مجتمع به کار گرفته اند. از يک ماه پيش فعاليتهاي اين مجتمع به حال تعليق درآمده بود. 

آخرين کارگران اهل کره جنوبي تا روز شنبه به کلي از کره شمالي خارج خواهند شد. احتمال دارد دوره جديدي از تنش بين دو کره آغاز شود.



برچسب ها: کره ، شمالی ، همکاری ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.