کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز شنبه در سفر به چين با مقامات اين کشور ديدار و درباره روابط دو جانبه گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اشتون نخستين مقام بلندپايه اتحاديه اروپا به شمار مي رود که از زمان انتخاب رئيس جمهور جديد چين به اين کشور سفر مي کند . وانگ يي وزير امور خارجه چين در آغاز نشست با اشتون گفت : شما نخستين رئيس يک نهاد اتحاديه اروپا هستيد که پس از تشکيل دولت جديد در چين به اين کشور سفر کرده است . 

وي افزود اين سفر تاکيدي بر اهميت روابط بين چين و اتحاديه اروپا است . اشتون نيز در اين ديدار گفت او خواستار سفر هرچه سريعتر به چين به منظور گفتگو درباره تقويت همکاري هاي دو طرف بوده است . وي پيش از عزيمت به چين نيز در بيانيه اي اعلام کرد باتوجه به تغيير در کادر رهبري چين ، اکنون زمان آن است تا روابط بين پکن و اروپا نيز احيا شود . 

اشتون همچنين قرار است با يانگ جيچي رايزن دولتي چين به عنوان مقام بلندپايه سياست خارجي اين کشور ديدار کند . وي با چانگ وانکوان وزير دفاع جديد چين نيز ديدار کرد.پيش بيني مي شود گفتگو درباره مسائل جهاني ازجمله ايران ، سوريه ، کره شمالي و افغانستان محور اصلي مذاکرات اشتون در ديدار با مقامات چين باشد . 


                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اشتون ، چین ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار