سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن داروسازان ایران عنوان کرد:

90 درصد مواد اولیه دارویی دنیا از چین تامین می شود

رئیس انجمن داروسازان ایران خبرهای مبنی بر فوت در اثر تزریق پنی سیلین چینی را تکذیب کرد و علت آن را دامن زدن رسانه ها به این شایعات بی پایه و اساس خواند.

دکتر مژده ای آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه ها به شایعات ورود پنی سیلین چینی دامن زده اند گفت: در شرایطی که جامعه ما با آرامش و یک وضعیت پایدار نیاز دارد مطبوعات و رسانه ها بدون هیچ مدرک علمی و تائید شده خبرهای مبنی بر فوت بر اثر تزریق پنی سیلین چینی را مطرح می کنند که اصلا واقعیت نداشته است.

وی افزود: باید توجه داشت که چین و هند مهم ترین کشورهای تولید کننده مواد اولیه دارویی مورد نیاز دنیا هستند که بیش از 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های داروسازی دنیا را این دو کشور تامین می کنند.

وی با  تاکید بر اینکه تصور غلطی که عنوان کنیم که به دلیل تحریم ها ما مواد اولیه دارویمان را از چین خریداری می کنیم عنوان کرد: این یک جریانی است که در تمام دنیا در حال انجام است باید توجه داشت که تمام مواد اولیه محصولات دارویی بعد از ورود به کشور توسط آزمایشگاه مرجع کنترل وزارت بهداشت آزمایش می شوند و  شناسنامه ای برای آنها صادر  شده  تا بعد از آن در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد در واقع تا مجوز مصرف این مواد توسط این آزمایشگاه صادر نشود کارخانه های داروسازی اجازه استفاده از این مواد را ندارند.

مژده ای آذر اظهار داشت: این شایعات فوت در اثر تزریق پنی سیلین چینی بی پایه و اساس است.
 
رئیس انجمن دارو سازی ادامه داد: هر دارویی ممکن است عوارض داشته باشد شک پنی سیلین هم در تمام دنیا ممکن است رخ دهد ما بعد از انقلاب در طی این 33 سال هیچ گونه گزارشی مبنی بر مورد داشتن داروهای ساخته داخل نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: افراد سود جو ممکن است که در کمین باشند و بخواهند از این شایعات سوء استفاده کنند و آرامش را از مردم بگیرند بنابراین رسانه ها  باید قبل از درج هر  نوع مطلبی از صحت  آن اطلاع پیدا کنند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.