سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسولي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور چهره‌های سیاسی در میان كانديداهاي شوراي شهر حقوق شهروندي را مخدوش نمي‌كند

يك حقوقدان گفت: از آنجایی که نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از تشکل‌های مختلف در انتخابات شرکت کنند از این رو وجود افراد سیاسی در بین کاندیداهای شورای شهر نمی‌تواند باعث مخدوش شدن حقوق شهروندی شود.

"محمد رسولی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره لطمه‌زدن سیاسی شدن انتخابات شوراهای شهر به حقوق شهروندی اظهار داشت: همه کسانی که از وجهه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برخوردارند، می‌توانند برای حضور در انتخابات شورای شهر کاندیدا شوند و اگر افراد شاخص سیاسی، فراوانی بیشتری نسبت به افراد سایر حوزه‌ها بیشتر باشد مانعی برای برگزاری انتخابات شورای شهر بوجود نمی‌آورد.

این حقوقدان ادامه داد: از آنجایی که نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از تشکل‌های مختلف در انتخابات شرکت کنند از این رو وجود افراد سیاسی در بین کاندیداهای انتخاباتی نمی‌تواند باعث مخدوش شدن حقوق شهروندی شود.

وی گفت:‌ اینکه بگوییم تحقق حقوق شهروندی از سوی منتخب دارای وجهه سیاسی امکان‌پذیر نیست نادرست است چرا که در قانون اساسی همه مسئولند و اعضای شورای شهر نیز براساس وظایف قانونی خود باید عمل کنند.

"رسولی" تصریح کرد:‌ همچنين اگر در میان اعضای شورای شهر هر کس از هر جریانی (سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی) وظایف قانونی خود را انجام ندهند مرتكب متخلف شده‌اند و تخلف آنها از سوی نهادهای ذیربط مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، از این رو نمی‌توان نادیده گرفتن حقوق شهروندی را به سیاسی شدن اعضای آن نسبت داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.