سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر توسعه ترکیه:

افزايش حجم معاملات تجاری با ايران به 35 میلیارد دلار

وزیر توسعه ترکیه اظهار کرد علي رغم فشار کشورهاي غربي، اين کشور خواهان گسترش روابط اقتصادی ايران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پرس تي‌وي ؛"کودت ییلماز" وزیرتوسعه  ترکیه اظهار کرد علي رغم فشار کشورهاي غربي اين کشور خواهان گسترش روابط اقتصادی ايران است.

وی با اشاره به تحریم های یک جانبه غرب بر ایران در مورد برنامه انرژی هسته ای اين کشور، بيان کرد که ترکیه تنها تابع مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است.

وي تاکيد کرد ایران همسایه ترکیه است و آنکارا به دنبال روابط تجاری قانوني با ایران است و به هیچ وجه قصد نقض قوانین بین المللی را ندارد.

آمريکا، اسرائیل و برخی از متحدان اين کشورها بارها ایران را به دليل  اهداف غیر نظامی در برنامه انرژی هسته ای خود متهم کرده است. درپي این ادعا نادرست، واشنگتن و اتحادیه اروپا یک سری از تحریم های غیرقانونی یکجانبه راعلیه ايران تحمیل کرده اند.

ییلماز در ادامه تصريح کرد که ایران و ترکیه روابط مطلوب تجاري خود را ادامه خواهند داد و همچنين به دنبال افزایش حجم معاملات تجاری از سطح فعلی 22 میلیارد دلار به 35 میلیارد دلارهستند.

وي سرمایه گذاری را به عنوان یک عامل ابزاری در تحکیم روابط اقتصادی میان دو کشور توصیف کرد و افزود که آنکارا از سرمایه گذاری‌هاي شرکت های ایرانی در ترکیه استقبال مي‌کند.

وزیر ترکیه گفت که کشورش از گسترش همکاری با ایران در همه زمینه‌ها، به ویژه در بخش انرژی حمايت مي‌کند  و نسبت به انتقال گاز ایران به اروپا از طریق ترکیه موافق است.

ییلماز در پايان  تاکید کرد که  ترکیه  نیاز مبرم به انرژی دارد و همچنین خواستار راهي استراتژیک برای انتقال انرژی به اين کشور است.

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، تجاری ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.