سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيروزي هاي چشمگير ارتش سوريه درحومه حمص

ارتش سوریه درنبردهای حومه شهرحمص به پیروزی های چشمگیری دست یافته است واین پیروزی ها زمینه ساز موفقیت های بعدی این ارتش خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ روستاهای شهرک قصیر در حومه حمص نزدیک مرز لبنان همچنان عرصه درگیری های مسلحانه میان گروههای شبه نظامی و ارتش سوریه است اما درنهایت یکی ازاین دوطرف باید نبرد را به سود خود پایان دهد بویژه که این منطقه،منطقه ای راهبردی به شمار می رود و تحولات آن بر بسیاری ازمناطق دیگر نبردهای سوریه اثر می گذارد.یکی ازافسران ارتش سوریه درباره تازه ترین نبردهای این ارتش درمصاحبه با این شبکه گفت:«ما پاکسازی محور غربی«شامل مناطق رضوانیه وبرهانیه» ومحورشرقی «جاده قادش- منصوریه» حومه حمص را آغاز کرده ایم و اکنون نیروهای مسلح سوریه مشغول گسترش دامنه حملات خود دراین مناطق هستند تا اینکه روستای «صقرجی» را تحت کنترل کامل خود دربیاورند.

این شبکه افزود درحال حاضر نبردهای حومه حمص به سود ارتش سوریه که از سوی صدها نیروی داوطلب مردمی پشتیبانی می شوند،جریان دارد. نیروهای داوطلب مردمی در دو تشکل «نیروهای دفاع ملی» و«کمیته های مردمی» سازماندهی شده اند.منابع نظامی سوریه می گویند ارتش این کشور از مدتی پیش تصمیم گرفت که مناطق مرزی را به هرقیمتی که شده از دست گروههای مسلح غیرقانونی بازپس گیرد.یک نظامی سوری درباره عملیات ارتش این کشور درحومه حمص گفت:«ما اکنون درحال اجرای عملیات جدیدی دراین مناطق هستیم،ما ابتدا کنترل خود بر«عرجون» را تثبیت می کنیم و سپس به «صقرجی» می رویم وانشاء الله همه این مناطق را ازدست تروریست ها پاکسازی وتبدیل به مناطق امن می کنیم،بخش دیگری از نیروهای ما همچنین درکمین تروریست ها هستند تا آنها را به هلاکت برسانند».

روسیا الیوم تصریح کرد به نظر می رسد که ارتش سوریه توانسته باشد میان گروههای مسلح تروریستی درحومه شهر حمص فاصله وشکاف بیاندازد،این ارتش نبرد دراین مناطق را به دوجبهه کاملا مجزا تبدیل کرد وهمین امر موجب تقویت قدرت هجومی نظامیان سوری شد بطوریکه گروههای تروریستی با حمله این نظامیان ازمحورهای مختلف یکه خوردند،حمله ارتش سوریه دراین مناطق بطورکلی از دو جبهه مرزهای لبنان درغرب و عمق سوریه درشرق علیه تروریست ها صورت گرفت.

                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: پیروزی ، ارتش ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
ان شاالله فتح کامل سوریه نزدیک است. به امید نابودی کامل وهابیون صهیونیست به حق بانو زینب س.سلامتی رهبر عزیزمان حضرت خامنه ای.