سوریه می‌گوید، قدرت‌های غربی مخالفان دولت دمشق و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان در تلاش برای پنهان کردن اشغال‌گری اسرائیل، به دنبال جایگزین کردن مناقشه عرب و اسرائیل با نوعی مناقشه اسلام بر اسلام هستند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل در سخنان خود در شورای امنیت سازمان ملل افزود، رژیم اسرائیل به اشغال سرزمین‌های فلسطین، سوریه و لبنان پرداخته است، در حالی که هیچ تلاش داخلی برای پایان دادن به این اشغال‌گری صورت نگرفته است.
جعفری تصریح کرد: « وقتی (نام) اسرائیل به میان می‌آید، اشتیاق قریب به اتفاق برخی (کشورها) در صدور قطعنامه‌بر مبنای منشور هفتم، ناپدید می‌شود.»
قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان از جمله اسرائیل، ترکیه، عربستان سعودی و قطر در حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی معارض دولت در سوریه از جمله تروریست‌های مرتبط با القاعده برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور و سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، مشارکت دارند.
نماینده سوریه در سازمان ملل در اظهارت اخیر خود به فعالیت‌های غیرقانونی رژیم اسرائیل در گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین اشاره کرد و افزود، جامعه بین‌المللی در دادن واکنشی محکم به این گونه اشغال‌گری اسرائیل ناکام بوده است.
وی افزود، رژیم تل‌آویو باب سلاح‌های هسته‌ای را در خاورمیانه باز کرده است، اما کشورهای دیگر که در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) از برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای برخوردارند و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری دارند، تحریم می‌شوند.
جعفری همچنین از ادامه اشغال حدودا ۴۵ ساله بلندی‌های جولان سوریه از سوی اسرائیل انتقاد کرد و گفت، تل‌آویو به گروه‌های تروریستی مسلح در سرزمین‌های اشغال‌شده سوریه، کمک تدارکی می‌کند.
رژیم اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ میلادی، بلندی‌های جولان را که از اهمیت راهبردی برخوردار است، اشغال کرد و ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱، این منطقه اشغال شده را جزئی از اسرائیل دانست؛ اقدام اسرائیل در ضمیمه کردن بلندی‌های جولان به خود، هرگز از سوی جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته نشده است و نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید.
اسرائیل همچنین با وجود انتقادهای جهانی و منطقه‌ای، به روند غیرقانونی ساخت و گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه اشغال شده باختری ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار