سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش باشگاه خبرنگاران/

متن و حاشیه "همایش بزرگ حماسه‌سازان" با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی+تصاویر

"همایش بزرگ حماسه‌سازان" با موضوع بررسی راهکارهای حماسه سیاسی و اقتصادی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "همایش بزرگ حماسه‌سازان" با موضوع بررسی راهکارهای حماسه سیاسی و اقتصادی، ساعت 17 روز گذشته  (5 اردیبهشت 1392) در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی (رئیس سازمان بازرسی کل کشور و عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان)، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی (نماینده مجلس شورای اسلامی و مستشار دیوان عالی کشور) و مصطفی ابطحی (قائم مقام موسسه اکو)، جمعی از هنرمندان، کارشناسان سیاسی و اقتصادی، ورزشکاران و اقشار محتلف مردمی حضور داشتند.

"همایش بزرگ حماسه‌سازان" پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، با پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب که امسال را سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامیدند آغاز شد.

در ادامه این مراسم جمعی از نوازندگان کشورمان و سپس تیم پلوانی و زورخانه‌ا ی کشور، به اجرای برنامه پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی: مطمئن باشید شورای نگهبان همه این 20 و چند نفر را تایید نخواهد کرد/درب خزانه کشور به روی رئیس‌جمهور باز نیست

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین موسی قربانی مستشار دیوان عالی کشور و نماینده مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری از روی برنامه کارشناسی‌شده و با هدف بوده است، گفت: روشن است که چون امسال سال انتخابات است حماسه سیاسی و اقتصادی، پای صندوق‌های رای ایجاد می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم که خلق حماسه سیاسی، منجر به خلق حماسه اقتصادی شود، عنوان کرد: براساس قانون رئیس‌جمهور باید از بین رجال سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر انتخاب شود؛ کسانی که مورد تایید شورای نگهبان قرار می‌گیرند، یعنی این شرایط را دارند.

حجت‌الاسلام قربانی گفت: مطمئن باشید شورای نگهبان همه این 20 و چند نفر را تایید نخواهد کرد چراکه این شورا قرار است 4 سال اداره کشور را به دست کسی دهد که توانایی اداره آن را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کاندیداهای نهایی بیش از 6 تا 7 نفر نخواهند بود، افزود: آنچه شورای نگهبان در نظرمی‌گیرد حداقل‌ ملاک‌هاست، اما مردم باید سعی بکنند به سمت احراز حداکثر مدیریت در کاندیداها بروند.

مستشار دیوان عالی کشور با طرح این سوال که التزام واقعی به ولایت فقیه چیست؟ اظهار داشت: بعضی می‌گویند ما کار خود را می‌کنیم و هر وقت رهبری جلوی ما را گرفت، "سمعا و طاعتا"؛ اما این یعنی همه مشکلات را به سمت رهبری روانه کردن؛ اگر قرار باشد کاری بکنیم که همه می‌دانند خلاف مصلحت است و بعد رهبری جلوی ما را بگیرد، اینطوری همه مشکلات را به گردن رهبری انداخته‌ایم.

حجت‌الاسلام قربانی با انتقاد از وعده‌های بی‌اساسی که برخی از کاندیداها می‌دهند، عنوان کرد: یک کاندیدا گفته است «ظرف 6 ماه ارتباط با آمریکا برقرار می‌کنیم»؛ چرا 6 ماه؟ در ظرف یک ماه می‌شود رابطه برقرار کرد درصورتی که حکم بندگی آمریکا را امضا بکنیم.

وی با تاکید براینکه کشور دارای قانون است و رئیس‌جمهور باید براساس آن حرکت بکند، گفت: اینطور نیست که درب خزانه کشور و تصمیم‌گیری به روی رئیس‌جمهور باز باشد که هرطور که می‌خواهد پول خرج کند و تصمیم بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: کاندیداها می‌توانند برنامه دهند و این برنامه باید براساس برنامه پنجم توسعه باشد؛ بنابراین هرچه رئیس‌جمهور قانون‌گراتر باشد این رئیس‌جمهور ارزشمندتر است؛ هرچه بیشتر بتواند با فساد مبارزه کند نیز ارزشمندتر است.


پس از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین قربانی، حمیدرضا برقعه‌ای (شاعر اهل بیت) قطعه‌ای از اشعار خود را قرائت کرد.


ابطحی: عده‌ای قصد دارند نشان دهند کشور دچار علائم بالین کم‌خونی در حوزه سیاسی شده است

سید مصطفی ابطحی، قائم مقام موسسه اکو نیز به عنوان یکی از سخنرانان این برنامه گفت: در حال حاضر سرعت تغییرات و تدبیرات و تصمیمات پیشی گرفته است و به همین دلیل مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامگذاری کردند؛ زیرا عده‌ای در کشور قصد دارند نشان دهند کشور دچار علائم بالین کم‌خونی در حوزه سیاسی شده است.

وی افزود: زمانی مقام معظم رهبری این پیام را می‌دهند که عده‌ای با خود شیفتگی از نظر کارشناسان خبره استفاده نمی‌کنند و عده‌ای در صدد هستند که همه انواع قدرت را در خود و دوستان خود ابدی کنند و از تقویت‌کننده‌های سیاسی و اعتماد مردم به نفع خود بهره‌برداری کنند. رهبر انقلاب زمانی این پیام را می‌دهند که عده‌ای منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند، مردمی که در یک کشور ثروتمند زندگی می‌کنند چرا توان داشتن زندگی متعارفی را ندارند، دلیل این ناکامی‌ها چیست؟

قائم مقام موسسه اکو اظهار کرد: در چنین وضعیتی دیده‌بان بزرگ انقلاب اسلامی سال جاری را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند، حماسه یعنی خلق امری عظیم، بزرگ و شگفتی‌آفرین. ملتی می‌تواند حماسه بسازد که درک درستی از ظرفیت‌های خودی و ملی داشته باشد. وقتی حماسه شکل می‌گیرد که مبتنی بر خاستگاه فرهنگی باشد؛ لذا ملتی می‌تواند حماسه بیافریند که رشید باشد.


تقدیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حماسه‌سازان عرصه فرهنگ، هنر و ورزش

" تقدیر از حماسه‌سازان" عرصه‌های فرهنگ، هنر و ورزش از دیگر برنامه‌های این همایش بود. در این بخش رئیس سازمان بازرسی کل کشور از جمعی از قهرمانان، ورزشکاران، هنرمندان و فرهیختگان کشورمان از جمله: آرش مردانی و امیر کاظم‌پور (قهرمانان جهان در رشته تیراندازی با کمان) فرزاد حاتمی (فوتبالیست) علیرضا کمالی‌فر (قهرمان دومیدانی پارالمپیک آتن) صادق بیگ‌دلی (قهرمان والیبال نشسته)، عباس میانی‌اصل (قهرمان دومیدانی پارالمپیک آسیایی) نادر مرادی (قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک لندن)، آرش میراسماعیلی (قهرمان المپیک)، آیدین خطایی (قوی‌ترین مرد ایران)، حامد عنقا (فیلم‌نامه‌نویس) محسن علی‌اکبری (تهیه‌کننده)، هادی مظفری (موسیقی‌دان و آهنگساز)، سید جواد هاشمی (بازیگر)، نفیسه روشن (بازیگر) و سامان گوران( بازیگر) تقدیر کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی: خلق حماسه سیاسی از راه بی‌بدیل رأی ملت می‌گذرد/مقام اجرایی حق ندارد با هر ادبیاتی که می‌خواهد حرف بزند


حجت‌الاسلام و المسلمين پور‌محمدی در همایش بزرگ حماسه‌سازان با بیان اینکه بسیار خرسند هستم که در جمع اقشار مختلف مردمی اعم از ورزشکاران، هنرمندان و روحانیون حضور دارم اظهار داشت: در کنار یک فضای دلپذیر و دلنشین به مسائل اصلی کشور هم خواهیم پرداخت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ما باید آنچه که برای آینده کشور مطلوب است بخواهیم و بتوانیم بسازیم گفت: این خواستن و توانستن باید در کنار هم قرار گیرد و آینده‌ای که در شأن مردم ایران است ساخته شود.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان ادامه داد: این آینده از یک مسیر بی‌بدیل می‌گذرد و آن رأی ملت است، امام (ره) یک پیام به ما دادند و آن اینکه "میزان رأی ملت است". امام تأکید داشتند هرچه ملت بگوید همان است البته من توصیه‌ام را به مردم ارائه خواهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به اینکه امام (ره) در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی 5 انتخابات را برگزار کردند گفت: ما در سالهای بعد از پیروزی انقلاب چندين انتخابات برگزار می‌کردیم اما مشکلات بسیاری فراروی‌مان بود این درحالی است که امام در اولین سال انقلاب توانستند با اتفاق عظیم آرای ملت 5 انتخابات را هرچه با شکوه‌تر برگزار کنند.

وی در این باره افزود: مقام معظم رهبری هم بعنوان خلف صالح امام(ره) در این مورد همه چیز را متکی به رأی مردم دانسته و تأکید کردند قواعد انتخاباتی نباید دست خوش تغییر و تحول قرار بگیرد؛ امسال هم ایشان در حرم مطهر رضوی تأکید کردند من تنها یک رأی دارم و هیچ کس از آن خبر ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين پور‌محمدی با طرح این سوال که چه کسی می‌تواند ادعا کند رئیس‌جمهور و یا اعضای شوراهای شهر چه کسانی خواهد بود گفت: امروز حساسیت‌های زیادی در دولت‌های دنیا ایجاد شده است که چه کسی در نهایت رئیس جمهور ایران خواهد شد؛ این قدرت کشور را نشان می‌دهد و این قدرت نیز به دلیل اتکا به ملت است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دشمنان امروز فشار آورده‌اند که اراده مردم ما را بشکنند و قدم‌های آنها را لرزان کنند گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادي نام‌گذاری کردند تا به طور شایسته‌ای پاسخ دشمنان داده شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین پور‌محمدی گفت: متأسفانه امروز گفتگوهای آزاردهنده و ایجاد فاصله و جدایی‌هایی را در بین برخی از مسئولین شاهد هستیم که دشمنان می‌‌خواهند با سوء استفاده از اینها دغدغه و نگرانی در جامعه ایجاد کنند؛ پاسخ به این تلاش دشمن با حماسه سیاسی صورت خواهد گرفت.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان همچنین عنوان کرد: حضور متحدانه ما در انتخابات این پیام روشن را به دشمن خواهد داد که با اتحاد و قدرتمند پشت انقلاب ایستاده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دهمین سفر استانی خود در استان خوزستان گفت: دیروز در مصلای اهواز هزاران نفر بخصوص جوانان که موجب افتخار ما هستند حضور به هم رسانده بودند و ما خوشحال هستیم که نسل جوان ما آماده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دشمن از دانش هسته‌ای ما در مسائل نظامی نمی‌ترسد گفت: بسیاری از کشورها از جمله پاکستان، هندوستان و ... بمب اتم دارند اما چند بمب اتم اینها را نمی‌ترساند؛ دشمنان ما نگران دانش هسته‌ای ایران هستند؛ دانش هسته‌ای که نماد توان فنی، علمی و تخصصی ماست.

حجت‌الاسلام و‌ المسلمین‌ پور‌محمدی اضافه کرد: یک دانشمند جامعه‌شناس آمریکایی می‌گوید آنچه مورد نگرانی ماست نسل دانشمندان جوان ایرانی است.

این کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوري، همچنین به مطلبی که در یکی از مجلات درباره مذاکرات محرمانه اوباما و نتانیاهو منتشر شده بود اشاره کرد و گفت: در این مذاکره نتانیاهو دست و پا می‌زند که چه نشسته‌اید که ایران درحال گسترش نیروگاه‌های هسته‌ای خود است اما اوباما پاسخ می‌دهد هر‌گاه ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کرد اقدام خواهیم کرد؛ این نشان می‌دهد که آنها نه نگران بمب هسته‌ای ما بلکه نگران اراده ملت ما و حرکت رو به جلوی آن هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین‌ پور‌محمدی ادامه داد: دشمن امروز فهمیده است که ما مشکلات اقتصادی پیدا کرده‌ایم؛ ما از منابع و تخصص‌هایمان خوب استفاده نکرده‌ایم البته این بدان معنا نیست که هیچ کاری صورت نگرفته است ما باید قدردان تلاش پیشینیان‌مان باشیم.

وی در این باره افزود: ولی در کنار این تلاش‌ها ضعف‌هایی هم وجود دارد؛ رهبر معظم انقلاب در اوایل سال نیز گفتند این دولت هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت دارد و دولت بعدی باید سعی بکند نقاط قوت را حفظ و نقاط ضعف را از بین ببرد.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه دغدغه تورم، گرانی و محرومیت که مردم به آن دچار شده‌‌اند باید از بین برود افزود: راه حل این مسئله خلق حماسه اقتصادی است.

وی با طرح این سوال که حماسه اقتصادی کی شروع می‌شود گفت: دولت فعلی مهلتش تمام شده و خلق حماسه اقتصادی برعهده دولت بعدی است؛ اما گام اول را شما مردم در خلق حماسه اقتصادی برمی‌دارید؛ شما مردم با حضور حماسی خود در انتخابات ابتدا حماسه سیاسی ایجاد می‌کنید و بعد از آن حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد.

وی در این باره عنوان کرد: خداوند می‌فرمایند سرنوشت هیچ جامعه‌ای را تغییر نمی‌دهد مگر آنچه خودشان بخواهند بنابراین ما آماده شده‌ایم که سرنوشت خودمان را به دست خودمان تغییر دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی درباره معیارهای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح گفت: باید کسی را انتخاب کنیم که وعده‌های توخالی ندهد، منصف باشد، با فساد مبارزه کند، پارتی بازی نکند، بد‌اخلاقی نکند، اخلاق را در جامعه رعایت کند، و در مجموع با دوستان مروت و با دشمنان مدارا کند.

وی با بیان اینکه آسایش دو گیتی تفیسر این دو حرف است گفت: اگر نقطه ضعفی می‌بینیم بايد تذکر دهیم تا اصلاح شود نه اینکه رسوا کنیم. کدام فرهنگ اسلامی و ایرانی رسوایی و بد‌اخلاقی را تایید می‌کند؛ باید نقاط ضعف یکدیگر را دوستانه به هم تذکر بدهیم، با دوستان باید خوش اخلاقی کرد و با دشمنان تدبیر.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه دیپلمات‌ها و مقامات ایرانی ما نباید هر طور که دلشان می‌خواهد حرف بزنند گفت: دیپلمات‌ها باید آداب دیپلماتیک را با حفظ آرمان‌های کشور رعایت کنند؛ باید با عقل صحبت کرد و سیاست‌مدارانه به عرصه مذاکره و چانه‌زنی وارد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشور ما ظرفیت‌‌‌های بالایی به ویژه در بحث منابع دارد، ما چیزی بین 5 تا 8.4 درصد منابع ارزشمند دنیا را داریم درحالی که تنها یک درصد جمعیت دنیا متعلق به ایران است بنابراین ما فقیر نیستیم، محتاج نیستیم، ما باید ملتمان را رشد دهیم، اگر دولت ما قانونمند عمل کرد ثروت و امکانات در اختیار ملت قرار می‌گیرد و ملت ثروتمند می‌شود ملت با افتخار ملتی است که به دیگری و حتی به دولت نیازی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر دولت قانونمند شود، ملت ثروتمند و کشور قدرتمند خواهد شد آن وقت است که در دیپلماسی نیز موفق خواهیم شد.

کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تعریف دیپلماسی اظهار داشت: دیپلماسی یعنی استفاده از توان داخلی با قدرت چانه‌زنی خارجی؛ اگر توان داخلی زیاد شد یک دیپلمات ورزیده می‌تواند منافع کشور را تأمین کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: تقوای اجتماعی امروز یعنی خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی؛ ملت ما ده‌ها سال است که به خدا توکل کرده است و خدا نیز ما را کفایت کرده است بنابراین با همدلی، هم‌زبانی و هم‌‌‌‌پیمانی و با فکر و عقلانیت و تدبیر و با توکل به خدا به پیروزی خواهیم رسید.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پایان تأکید کرد: وعده ما انشاء الله 24 خرداد ماه برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی خواهد بود.


واکنش حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به اظهارات اخير رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در حاشیه همایش بزرگ حماسه‌سازان (در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران) و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین نتایج نظرسنجی‌های ائتلاف اکثریت اصولگرایان چگونه است گفت: نتایج نظرسنجی‌ها قطعی نشده است و تا نیمه اردیبهشت ائتلاف اکثریت اصولگرایان به نتیجه خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سخنان رئیس جمهور در اصفهان که گفته می‌شود در انتقاد از مصطفی پور‌محمدی صورت گرفته است گفت: هرچه از دوست رسد نیکوست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا مطرح کردن این انتقادات به دلیل این است که شما رقیب کاندیدای دولت هستید گفت: نمی‌دانم، آنان که بداخلاقی می‌کنند، بدانند که کارشان غلط و بی حاصل است.

وی افزود: دنیای رقابت دنیای مردانگی است و با مردانگی می‌توان بحث و مناظره کرد و بنده آماده‌ام با همه مدعیان گفت‌وگو و مناظره مستقیم داشته باشم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.