سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر بخش شعر آذری جشنواره خلیج فارس:

استقبال مردم از جشنواره خلیج فارس/ لزوم استمرار برپایی در استان‌ها

دستاورد جشنواره شعر آذری خلیج فارس این بود که اگر چنین حرکت های فرهنگی را در استان‌ها و با موضوعات مختلف استمرار دهیم یقینا آثارخلق شده هم از نظر تعداد به رقم بالاتری خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی دبیر بخش شعر آذری سومین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی این جشنواره عنوان کرد: این نکته که جشنواره خلیج فارس به صورت بین المللی در استان های مختلف برگزار می شود، نقطه قوت ارزشمندی است برای این جشنواره و موجب وسعت آن و همچنین قرار گرفتن آن در تقویم جشنواره‌های ملی می‌شود.
وی افزود: استان آذربایجان غربی شاعران توانمندی در شعر آذری و همچنین انجمن های فعالی در این زمینه دارد. وقتی یک استان ترک زبان در شمال غرب کشور در ارتباط با خلیج فارسی که متاسفانه برخی گروه های واگرا قصد دارند ذهنیتی نادرست در رابطه با بحث کلمه فارس ایجاد کنند، جشنواره ای موضوعی با عنوان شعر آذری را برگزار می کند، حرکت موثر و تفکر برانگیزی انجام شده است.
مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی اظهار کرد: خلیج فارس در ادبیات ترکی عامل تقویت عِرق ملی و پایه های هویت ملی کشور می شود. ما با برگزاری  جشنواره شعر آذری خلیج فارس، آزمودیم و دیدیم که چنین حرکتی از سوی مردم و اهالی فرهنگ و هنر با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای اولین بار است که چنین اتفاقی افتاده ، دریافت 285 اثر در این بخش و در این مدت کوتاه رقم قابل توجهی است. حتی در مقایسه با بسیاری از جشنواره های مشابهی که در گذشته برگزار شده است یک اتفاق مبارک است.
کریمی تصریح کرد: بنابراین به این دستاورد می رسیم که چنانچه این حرکت های فرهنگی را در استان های مختلف و با موضوعات مختلف استمرار دهیم و بتوانیم آن را در تقویم ثابت جشنواره ها بگنجانیم، یقینا آثاری که خلق خواهد شد هم از نظر تعداد به رقم بالاتری خواهد رسید و هم  آثار بسیار فاخرتری خلق خواهد شد.
وی در پایان عنوان کرد: قصد داریم اشعار رسیده به این بخش را در قالب کتابی به چاپ برسانیم اما چنانچه بودجه کافی برای این کار در اختیار اداره کل استان قرار گیرد ، این کار را هر چه زودتر انجام خواهیم داد تا بدین وسیله نیز قدردانی شایسته ای از صاحبان این آثار انجام دهیم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.