سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس جمهور در مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني در استان قم عنوان کرد؛

بنده خود را جزو آخرين نفراتي مي‌دانم كه در خط انقلاب حركت مي‌كنند

رييس جمهور گفت:بنده خود را در ميان افرادي كه در خط انقلاب حركت مي‌كنند جزو آخرين نفرات مي‌دانم اما با اين حال تاكيد مي‌كنم كه امروز جهان، تشنه حقيقت اسلام ناب و انديشه هاي نو است و آن را در ايران مي‌جويد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر امروز(سه شنبه) در مراسم افتتاح چند پروژه عمراني، زيربنايي و خدماتي در استان قم، با بيان اينكه خدا را شاكرم كه براي ارائه چند خدمت به مردم قم به اين استان سفر كرده‌ام، گفت: مردم قم از اولين موحدان روي زمين بوده و همواره به دنبال عدالت، برافرازي پرچم توحيد و استقرار ارزشهاي الهي بوده‌اند.
 
رييس جمهور افزود: مردم اين ديار در راه استقرار تحقق آرمان‌هاي الهي مجاهدت كرده و عالمان و مجاهدان و فقهاي بزرگي را در دامان خود تربيت كرده و تقديم بشريت كردند.
 
احمدي نژاد با اشاره به اينكه مردم قم در حوادث مهم و سرنوشت ساز بشريت، پيشگام بوده‌اند، اظهار داشت: مردم قم در مبارزات دوران انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و تحولات اخير پيشگام بوده و هستند و حق اين است كه قم و مردم آن بايد بهترين بوده و در عمران و آبادي و تامين نيازهاي اساسي، برخوردار و برجسته باشند.
 
رييس جمهور با بيان اينكه انتظار اين است كه مردم قم و علماي اين شهر پيشگام نشر انديشه اسلام ناب و آرمان رهايي بشريت از چنگال مستكبرين بوده و مروجين اصلي عدالت طلبي و زمينه سازي براي استقرار حكومت جهاني باشند، تصريح كرد: امروز ملت ها براي يافتن خواسته خود چشم به ملت ايران دوخته‌ و به دنبال الگو ، راه، انديشه و نقطه اتكائي جديد مي‌گردند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه امروز يك بيداري عظيم در عالم در حال تحقق است، خاطر نشان كرد: مفهوم عدالت و ايمان ناب، امروز در عرصه گيتي به سرعت در حال شكوفايي بوده و جايگاه آن در ذهن ملت ها در حال ارتقاء است و ملت ها بيش از پيش به آزادي ، عدالت ، كمال و كرامت تمايل پيدا مي‌كنند و طبيعي است كه در اين مسير به دنبال الگوها و پيشگامان هستند و در اين راستا نگاهشان به ايران و به كانون جوشش انديشه الهي در قلب ايران، يعني قم است.
 
رييس جمهور با اشاره به چندين سفر خود به استان قم در زمان تصدي شهرداري تهران، گفت: در بازديدهاي آن زمان به اين نتيجه رسيديم كه قم نياز به يك تحول اساسي در عرصه شهرسازي دارد که به فضل الهي امروز اين تحول آغاز شده و چهره امروز اين شهر به هيچ وجه قابل مقايسه با آن سالها نيست.

احمدي‌نژاد با اشاره به بهره‌برداري از چندين طرح بزرگ در سفر امروز به قم، ادامه داد: انتقال خط آهن عبوري از شهر قم به خارج از محيط شهري، شرايط بسيار مناسب‌تري براي توسعه شهري ايجاد كرده و فضاي قابل توجهي براي شهرسازي و احداث اماكن عمومي در اختيار مسئولان شهر قرار مي دهد؛ از سوي ديگر اجراي طرح قطار هوايي در قم كه نشان از نگاه مديريتي و فني صحيح مسئولان اين شهر دارد، تاثيرات بسيار مثبتي در شهر قم داشته و باعث ايجاد نشاط زيادي براي مردم خواهد شد و برخلاف تهران كه براي ايجاد مترو پول ملت به چند برابر قيمت زير زمين كرده شد، باعث ايجاد چهره اي مطلوب تر براي شهر قم خواهد شد.
 
رييس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره برداري كامل از سامانه انتقال آب به شهر قم آن را پروژه‌اي عظيم و پيچيده توصيف كرد كه اجراي آن در حال حاضر نيازمند هزينه بيش از دو برابر هزينه صرف شده براي آن است و اظهار داشت: متاسفانه رشد جمعيت كشورمان امروز كاهش يافته و اين براي يك ملت خطرناک است و بايد آمار رشد جمعيت به روال سابق بازگردد چرا كه اگر منحني سن جمعيت بالا برود با توجه به اينكه جمعيت پير قدرت توليد كمي داشته و هزينه زيادي نيز دارد پيشرفت اقتصادي نيز متوقف خواهد شد.
 
احمدي‌نژاد تصريح كرد: با توجه به اينكه امروز پروژه انتقال آب به قم به طور كامل مورد بهره‌برداري قرار گرفت ديگر مردم اين ديار نبايد نگران افزايش جمعيت باشند و انتظار است كه مردم اهالي قم در عرصه اصلاح منحني رشد جمعيت خط شكن باشند؛ چرا كه جمعيت يك مؤلفه قدرت و ثروت است.
 
رييس جمهور در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه به عنوان ملت ايران نبايد مأموريت آرماني خود را فراموش كنيم، خاطر نشان كرد: وقتي يك حكومت مستقر شد طبيعي است كه برخي اميال جاي آرمانهاي مورد نظر آن حكومت را بگيرند و چنانكه انقلاب رسول اكرم(ص) از اين قاعده مستثني نبود انقلاب ما نيز از آن برحذر نخواهد بود لذا بايد هر روز شفافيت آرمانهاي انقلاب اسلامي بيشتر، باورها محكم تر و مجاهدت‌هاي آرماني پررنگتر شود تا نظام جمهوري اسلامي گرفتار سكون نگردد.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ملت ايران براي استقرار توحيد، عدالت و پاكي انقلاب كرده است، گفت: بايد مراقب باشيم تا پيشگامي ما در ايستادن، مقابل بي عدالتي ها حفظ شود چرا كه چشم همه دنيا به ايران است؛ چرا كه اين ملت 1400 سال است كه با عشق به حاكميت جهاني موعود زندگي كرده و اساساً با عشق به چنين آرماني به دنيا آمده‌اند.
 
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه همه همت ما بايد حركت به سمت آرمان‌هاي بلند آسماني باشد، اضافه كرد: ما اگر براي ساختن كشور هم تلاش مي كنيم بايد به عشق امام و انسان كامل باشد چرا كه اساساً برپايي نظام جمهوري اسلامي به عشق ظهور امام و بعنوان حركتي براي زمينه سازي ظهور صورت گرفته است.
 
 احمدي‌نژاد شرايط جهان را به شدت در حال دگرگوني توصيف كرد و اظهار داشت: بنده خود را در ميان افرادي كه در خط انقلاب حركت مي‌كنند جزو آخرين نفرات مي‌دانم اما با اين حال تاكيد مي‌كنم كه امروز جهان، تشنه حقيقت اسلام ناب و انديشه هاي نو است و آن را در ايران مي جويد.
 
رييس جمهور با ذكر خاطره‌اي از ديدار خود با 8 تن از مولفان و انديشمندان آمريكايي در سفر سال گذشته خود به نيويورك، تصريح كرد: در آن نشست يكي از افراد خطاب به من گفت؛ شما كه اسلام را در كشور خود حاكم كرده‌ايد چه ايده اي براي اداره آينده جهان داريد كه من در پاسخ گفتم؛ همه ادعاي ما حركت در مسير استقرار و پياده كردن اسلام در جامعه است و هنوز اسلام به طور كامل در كشورمان حاكم نشده كه اگر چنين اتفاقي افتاده بود، عطر آن همه جهان را در بر مي گرفت.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه بنده به شخصه از جمله افرادي هستم كه ايمان دارم كه در مسير برافراشتن پرچم توحيد ، عشق و عدالت در همه قله هاي عالم موفق خواهيم بود، خاطر نشان كرد: هر چه از مسير تلاش براي تحقق آرمانها فاصله بگيريم تحقق اين آرمانها و برافراشته شدن پرچم عدالت بر فراز قله هاي عالم به عقب خواهد افتاد.
 
رييس‌جمهور تصريح كرد: امروز نام ايران در دنيا مصادف با عشق، عزت، ايستادگي ، رهايي و عدالت است و اين مسئوليت ما را سنگين‌تر مي‌كند.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به دو سفر خود براي شركت در مراسم گراميداشت درگذشت رييس‌جمهور فقيد ونزوئلا و تحليف رييس‌جمهور جديد اين كشور گفت: آمريكاي لاتين 400 سال تحت سلطه غربي‌ها تاريخي خونبار و غم‌بار را پشت سر گذاشت چرا كه غربي‌ها و در راس آنها آمريكا اين منطقه را حياط خلوت خودشان مي‌دانند و در همان روزهاي حضور ما در ونزوئلا براي مراسم تحليف نيز وزير خارجه آمريكا ضمن تكرار اين موضع كه نتيجه انتخابات اين كشور را قبول ندارد، اين سخن غلط را كه آمريكاي لاتين حياط خلوت ايالات متحده است، تكرار كرد.
 
رييس‌جمهور افزود: حركات و قيام‌هاي اعتراضي زيادي در آمريكاي لاتين آغاز شد اما همه آنها سركوب شدند تا نوبت به هوگوچاوز مومن و انقلابي رسيد كه در سخنراني‌هاي خود نام امام عصر را مي‌آورد و تاكيد مي‌كرد كه راه ما راه امام مهدي است و مي‌گفت هر چه جمهوري اسلامي در مسائل بين المللي بگويد ما هم همان موضع را خواهيم داشت و زماني كه در جريان حمله رژيم صهيونيستي به غزه بنده با او تلفني صحبت كرده و تاكيد كردم كه ما بايد كاري در برابر اين اقدام صورت دهيم وي بلافاصله به وزارت خارجه كشورش دستور داد كه سفير صهيونيست‌ها را از ونزوئلا اخراج كنند.
 
 احمدي‌نژاد اظهار داشت: متاسفانه ايشان را بيمار كردند و كشتند و پس از آن پيام ما و موضع ايران درباره ايشان باز موثر بود و ذهنيت‌ها را جهت داد چنانكه بسياري از پيام‌ها درباره مرگ ايشان به اين نكته تصريح داشتند كه هوگوچاوز فردي مومن، پاك و تاثيرگذار در آمريكاي لاتين و همه جهان بود.
 
رييس‌جمهور با اشاره به سيطره غربي‌ها و به ويژه آمريكا بر آمريكاي لاتين و صدها شبكه تلويزيوني و رسانه اين منطقه گفت: آقاي چاوز يك تنه در برابر هيمنه آمريكا و غرب ايستاد و در برابر هجمه صدها رسانه وابسته به صهيونيست‌ها در اين منطقه حداقل 15 كشور آمريكاي لاتين را به خط انقلاب كشيد و دست ‌آنها را در دست ايران گذاشت.
 
احمدي‌نژاد افزود: پس از مرگ هوگوچاوز شاهد بوديم كه جمعيت ميليوني براي خداحافظي با پيكر او صف‌هاي چندين 10 كيلومتري ايجاد كرده بودند و وقتي ما در جمع آنها حضور پيدا كرديم درگذشت چاوز را به ما نيز تسليت مي گفتند و فريادهاي زنده باد ايران و زنده باد عدالت سر مي‌دادند و هم مردم ونزوئلا و هم رهبران كشورهاي آمريكاي لاتين مي گفتند كه هوگوچاوز ما را با ايران و آرمانهاي انقلاب اسلامي آشنا كرد و ما امروز عاشق ايران هستيم.
 
رييس‌جمهور با اشاره به تكرار احساسات مردم و رهبران كشورهاي آمريكاي لاتين به خود به عنوان نماينده ملت ايران در مراسم تحليف رييس جمهور جديد ونزوئلا اظهار داشت: امروز موج علاقه به ايران به عنوان نماد عشق ، توحيد و عدالت در جهان در حال شعله‌ور شدن است و ما بابت اين مسئله و تعهدي كه پيش از آن با خدا ، ائمه، امام، شهدا و مردم بسته‌ايم در پيشگاه خدا مسئول هستيم تا اين راه را ادامه داده و روي ارزشهاي الهي پافشاري كنيم.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه انديشه مهدوي تنها راه نجات بشر در مقابل هجمه انديشه‌هاي مادي است، تصريح كرد: ما در ايران مسئوليت داريم تا آرمانهاي نظام، امام و امت را تبيين كنيم و به عنوان تنها راه نجات بشريت آن را به جهانيان ارائه كنيم.
 
رييس‌جمهور تاكيد كرد: تاكيد بر حاكميت جهاني به رهبري امام عصر(عج) به معناي آن نيست كه ما به دنبال آن باشيم تا امام ما را بر دنيا حاكم كند يا اينكه جهان را مثل آنچه ما هستيم بكند چرا كه ما خود هنوز به قله نرسيده و در مسير هستيم و البته اين مسئوليت ماست كه انديشه حكومت جهاني را در طراز انديشه امروز بشر تبيين كرده، انتشار دهيم و بر آن پافشاري كنيم و مسئوليت قم و مردم آن و علماي آن در اين راستا بيش از هر كس ديگر است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.