سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی خبر داد:

پذیرش دستیار دندانپزشکی در ده رشته تخصصی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پذیرش دستیار دندانپزشکی در ده رشته تخصصی خبر داد و گفت:پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی سیزدهم تیر ماه برگزار می‌شود که از 2 هزار داوطلب شرکت کننده، 420 نفر انتخابمی شوند.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا؛ دکتر بهرام عین اللهی در نشست خبری همچنین در خصوص برگزاری چهلمین آزمون دستیاری تخصصی گفت: این آزمون پنجشنبه 5 اردیبهشت ماه برگزار می شود و از نظر اعتباری و علمی در سطح بالایی قرار دارد.

وی با بیان این که داوطلبین هیچ نگرانی در خصوص حفاظت از آزمون نداشته باشند، تأکید کرد: برای برگزاری این آزمون از تمام سخت افزارها و نرم افزارهای لازم استفاده شده و تمامی نکات امنیتی برای بهتر برگزار شدن این آزمون صورت گرفته است.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: چهلمین آزمون دستیاری تخصصی با حضور 15 هزار و 500 داوطلب در 370 رشته محل و 27 رشته برگزار می‌شود که حدود 2 هزار نفر از آنها پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: به دلیل این که بسیاری از داوطلبان از زمان برگزاری آزمون دستیاری ناراضی بودند مقرر شده است آزمون دوره بعدی دستیاری تخصصی 8 اسفند ماه برگزار می شود.

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی طی روزهای 9 و 10 خرداد

معاون آموزشی وزیر بهداشت از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی طی روزهای 9 و 10 خرداد ماه در 61 رشته خبرداد و گفت: این آزمون طی دو روز برگزار می‌شود و از بین 70 هزار داوطلب ۴ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

برگزاری کنگره آموزش پزشکی 10 و 11 اردیبهشت ماه

دکتر عین‌الهی در ادامه به برگزاری کنگره کشوری آموزش پزشکی و جشنواره شهید مطهری اشاره کرد و گفت: حدود 14 سال است که کنگره کشوری آموزش پزشکی در کشور برگزار می‌شود و امسال نیز به عنوان بالاترین و معتبرترین کنگره آموزش پزشکی در تاریخ دهم و یازدهم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این کنگره 8 سخنرانی جامع، 10 سمینار و 20 صبحانه کاری برگزار می‌شود و طی آن 200 مقاله پذیرفته شده است که 822 مقاله دیگر نیز به شکل پوستر، 403 پوستر چاپی و 419 پوستر الکترونیک خواهد بود.

معاون آموزشی همچنین از برگزاری ششمین جشنواره شهید مطهری در روز دوشنبه نهم اردیبهشت خبر داد و افزود: این جشنواره نیز در سالن همایش‌های رازی و همزمان با کنگره آموزش پزشکی برگزار خواهد شد و طی آن از 6 استاد تقدیر خواهد شد.

اخذ مجوز جذب 4 هزار هیئت علمی

دکتر عین اللهی در ادامه ابراز داشت: در هیئت‌های جذب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مجوز استخدام 4 هزار عضو هیئت علمی دریافت شده است.

وی اضافه کرد: فراخوان آن در دو مرحله اعلام می‌شود و هر دانشگاه اطلاعیه می‌دهد و رشته مورد نیاز خود را اعلام می‌کند، شهریور فراخوان دوم برگزار می‌شود و نظر قطعی اعلام می‌شود.

راه‌اندازی 13 واحد بین‌المللی علوم پزشکی در کشور

معاون آموزشی از راه‌اندازی 13 واحد بین‌المللی علوم پزشکی خبرداد و گفت: فضای جدیدی برای پذیرش دانشجو ایجاد کرده ایم تا از اعزام دانشجویان به خارج از کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در 13 واحد بین‌المللی در شهرهای کیش، قشم، تبریز، کرمان، زاهدان، یزد، مازندران، بندرانزلی و اهواز واحد بین‌المللی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر 6 هزار و 750 دانشجو در واحدهای بین‌المللی در حال تحصیل هستند یادآور شد: جذب این دانشجویان از طریق کنکور خواهد بود و 5 برابر ظرفیت عادی به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده می‌شود تا در مرحله مصاحبه شفاهی و کتبی دانشجویان را پذیرش کند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرف 2 سال آینده

معاون آموزشی وزیر بهداشت از رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی ظرف 2 سال آینده خبر داد و اظهار داشت: بدین ترتیب سایر دانشگاه‌ها، تیپ دو محسوب می‌شوند و دیگر دانشگاه تیپ سه نداریم اما به دلیل اینکه در دنیا رتبه‌بندی دانشگاهی وجود دارد قرار شده ظرف 2 سال، سیستم رتبه‌بندی را راه‌اندازی کنیم تا تیپ یک و دو دیگر در دانشگاه‌ها مطرح نباشد.

وی همچنین در ادامه از اضافه شدن 8 دانشگاه علوم پزشکی به دانشگاه‌های تیپ یک خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، مازندران، بقیه‌الله، زنجان، همدان، کرمانشاه، زاهدان و کاشان تیپ یک شدند./ع2

برچسب ها: دندانپزشکی ، رشته ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.