به گزارش
گروه علمي باشگاه خبرنگاران
به نقل از وب دا؛ دکتر سلیمان احمدی دبیر علمی همایش و رئیس مرکز خدمات
آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: محور اصلی همايش چهاردهم
که توسط معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود "
آموزش علوم پزشکی در خدمت نيازهای جامعه " خواهد بود و زیرمحورهای همايش
نیز ؛ آموزش مبتنی بر توانمندی، آموزش مهارت ارتباطی، تعهد حرفه ای و اخلاق
پزشکی به نسل آينده، آموزش بين حرفه ای، سياستگذاری و نقش آن در آموزش
پزشکی پاسخگو و نيازسنجی نيازهای سلامت و برنامه ريزی نيروی انسانی است.
وی
افزود: بر اساس مصوبه کميته علمی همايش پذيرش مقالات به صورت آزاد و در
کليه حوزه های آموزش پزشکی؛برنامه ريزی آموزشی، ارزشيابی (فراگير، هيأت
علمی، برنامه)، روش های ياددهی، يادگيری، مشاوره و راهنمای تحصيلی و رهبری
و مديريت آموزشی می باشد و حیطه فعاليت خلاصه مقالات ارسالی نیز در هر يک
از سه مقطع آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و مداوم، و نيز رشته های پرستاری،
دندانپزشکی، داروسازی و ساير رشته های علوم پزشکی است.
وی یادآور
شد: چهاردهمين همايش کشوری آموزش پزشکی با هدف فراهم آوردن فرصت تبادل نظر و
تجربيات بين فعالان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور و ارايه يافته های علمی و
مطالب روزآمد در اين حوزه بالنده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و
آموزش پزشکی و با همکاری کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و به میزبانی
دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.
دکتر احمدی خاطر نشان کرد:
در چهاردهمين همايش کشوری آموزش پزشکی طيف وسيعی از برنامه های متنوع از
جمله سخنرانی اصلی، سمپوزيوم، نشست تخصصی، سخنرانی کوتاه، ارائه پوستر،
کارگاه حين همايش و صبحانه کاری خواهیم داشت.
وی ادامه داد: به
منظور فراهم آوردن محيطی صميمی و تعاملی برای تبادل تجربيات و بهره مندی از
ديدگاه های صاحب نظران آموزش پزشکی، صبحانه های کاری با موضوعات خاص در
محل سالن همايش های رازی برگزار می شود.
دکتر احمدی در ادامه تاکید
کرد: ششمين جشنواره آموزشی شهيد مطهری با شعار" آموزش پزشکی پويا، حرکتی
هوشمندانه در مسير خودکفايی و توليدملی" همزمان با چهاردهمين همايش کشوری
آموزش علوم پزشکی به منظور شناسايی و انتخاب فرآيندهای برتر آموزشی و تجليل
و قدردانی از اساتيد نخبه و صاحب فرآيند هر ساله در سطح دانشگاهها و
موسسات آموزشی و کشوری برگزار خواهد شد.
وی محورهای جشنواره شهید
مطهری را روشهای و فنون آموزشی، برنامه ريزی آموزشی، ارزشيابی در آموزش،
مشاوره و راهنمايی تحصيلی، ساختار آموزشی، اخلاق در آموزش، قوانين و مقررات
آموزشی و توليدات آموزشی عنوان کرد و افزود: حيطه های جشنواره نیز تدوين و
بازنگری برنامه های آموزشی، روشها و تکنيکهای آموزشی، سنجش، ارزشيابی و
اثربخشی آموزشی، مرجعيت، رهبری و مديريت آموزشی، مشاوره و راهنمايی،
فعاليتهای فرهنگی و امور تربيتی و اجتماعی، قوانين، مقررات و ساختارهای
آموزشی و محصولات آموزشی است.