سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اقلام تولیدی کشور، باید قابلیت "بازیافت شدن" داشته باشد

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: باید تولیدکنندگان کشور محصولات خود را بر اساس "قابلیت‌های بازیافتی" تولید کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، کیومرث کلانتری، در همایش روز جهانی "زمین پاک" که با "شعار آب پاک، خاک پاک و انسان سالم" و در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز در سطح جهان شاهد تغییرات "چهره آب و هوایی" هستیم، بیان داشت: کره خاکی ما از سه پدیده جهانی "گرم شدن زمین"، "تخریب لایه اوزون" و "نابودی تنوع زیستی" در عذاب است که البته هر سه مورد نیز به وسیله بشر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کره زمین همواره از "قداست خاصی" برخوردار بوده است، اظهار داشت: در ارتباط با دو مقوله "پسماند" و "پساب" زمین، همواره تا یک اندازه قدرت تحمل دارد و خارج از آن، با پدیده "تخریب محیط زیست" روبرو خواهیم بود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: 70 درصد از پسماندهای کشور قابلیت کمپوست شدن را دارند که تنها 10 درصد این پسماندها به کمپوست تبدیل می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه کشور ما تا پیش از سال 1383 از "قانون مدیریت پسماند" برخوردار نبود، تاکید کرد: هم‌اکنون این قانون در اختیار محیط زیست است و سازمان نیز بر مبنای مدیریت ذاتی خود و همچنین نظارت بر سایر بخش‌ها، ادامه راه می‌دهد./س

برچسب ها: اصفهان ، روز هوای پاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.