سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستانک/ ماجرای توصیه امام صادق(ع) به مردی نیکوکار

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
مرد نيکوکاري در حال نشاط و خوشحالي خدمت امام جواد(ع) رسيد. حضرت علت مسرت او را جويا شدند. عرض کرد: اي فرزند رسول خدا! از پدر شما شنيدم که مي فرمود: « بهترين روز شادي انسان، روزي است که خداوند توفيق انجام کارهاي نيک و خيرات را به او عنايت کند و او را در حل مشکلات برادران ديني اش موفق بدارد».
امروز نيازمنداني از جاهاي مختلف به من مراجعه کردند و به خواست خدا، گرفتاري هايشان حل شد. براي همين است که چنين سرور و شادي به من دست داده است. امام جواد عليه السلام فرمودند: «به جانم سوگند شايسته است چنين شاد و خوشحال باشي. به شرط اين که اعمال خويش را ضايع نکني و در آينده نيز آن را باطل نکني.
امام(ع) سپس اين آيه را قرائت فرمودند:« يا ايهاالذين امنوا لاتبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذي کالذي ينفق ماله رئاء الناس و لايومن بالله واليوم والاخر فمثله کمثل صفوان عليه تراب فاصابه...» يعني: اي کساني که ايمان آورده ايد بخشش هاي خود را با منت و آزار باطل نسازيد؛ همانند کسي که مال خود را براي نشان دادن به مردم، انفاق مي کند و به خدا و روز رستاخيز ايمان نمي آورد(کار او) همچون قطعه سنگي است که بر آن (قشر نازکي از) خاک باشد (و بذرهايي در آن افشانده شود) و رگبار باران به آن برسد (و همه خاک ها و بذرها را بشويد) و آن را صاف ( و خالي از خاک و بذر) رها کند. آن ها از کاري که انجام داده اند چيزي به دست نمي آورند و خداوند جمعيت کافران را هدايت نمي کند.
سوره مبارکه بقره،آيه ۲۶۴
برگرفته از کتاب «هزار و يک حکايت قرآني»-ص۱۱۰
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.