سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر شب با قرآن/ اوصاف مردان خدا

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
آیه ۳۷ سوره نور
رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاء الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ

پاک مردانی در جهان هستند که هیچ کسب و تجارت و سود و سودا ایشان را از یاد خدا غافل نگرداند، نه از اقامۀ نماز و نه ادای زکوة، ایشان از مال خود به فقیران زکات می دهند و ترسان و هراسانند از آن روز که دلها و دیده ها حیران و مضطرب گردد.

بزرگ مردانی که در میان مردم زندگی می کنند و به کار تجارت و سود و سودا می پردازند و در همه فعالیتهای اجتماعی شرکت می کنند اما هیچ کاری ایشان را از یاد خدا غافل نمی کند.

هیچ کاری ایشان را از نماز و زکات باز نمی دارد و ایشان چنانند که پیوسته اندیشه دارند از روزی که در آن روز دلها و چشم ها خیره و حیران می شود و ای بسا که آن روز روزِ دیدار با خداست که همه نگرانند و به این سوی و آن سوی چشم می گردانند تا چه پیش آید.

دلهایشان در تپش است که چه طبلی و دهلی بر ایشان خواهند نواخت.

آیا در شمار اهل رحمتند یا مغضوب حضرتند و هر کس به چنین روزی بیندیشد پیوسته در هر کار خدا را به خاطر می آورد و کاری بر خلاف رضای او نمی کند.

او می داند بسیار ناگوار است که آدمی نزد پروردگار خود رود و به حضور آن زیبایی مطلق و رحمت نامنتها رسد اما از شرم زشتی و نقصان نتواند که روی در محبوب کند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.