سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ مصوبه دولت درباره استاندارد آلایندگی و کیسه هوا/ شماره گذاری خودروهای فاقد 2 ایربگ و یورو 4

مصوبه دولت در رابطه با ارائه مهلت جدیدی به خودروسازان و موافقت با ادامه تولید خودروهای تک ایربگه با استاندارد آلایندگی یورو 2 به شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، طبق قانون از ابتدای سال 92 ،رعایت استانداردهای یورو 4 و نصب 2 ایربگ در تمامی خودروهای سواری اجباری شده اما در هر 2 مورد خودروسازان دلایلی برای عدم امکان اجرا داشتند.

بر این اساس از ابتدای امسال خودروسازان باید استاندارد آلایندگی محصولات خود را به یورو 4 افزایش می‌دادند و در کنار آن وزارت نفت نیز باید توزیع سوخت متناسب با این استاندارد را آغاز می‌کرد.

اما نه وزارت نفت توانست توزیع این سوخت را آغاز کند و نه خودروسازان استاندارد آلایندگی محصولات خود را ارتقاء دادند و به همین دلیل از ابتدای سال 92 پلیس راهنمایی و رانندگی براساس نامه سازمان حفاظت محیط زیست، شماره‌گذاری خودروهای داخلی را متوقف کرد.

همچنین خودروسازان مشکل تامین کیسه هوا را دلیل عدم رعایت این استاندارد اجباری در برخی محصولات خود عنوان کردند و این امر نیز سبب شد شماره گذاری خودروهای فاقد 2 ایربگ متوقف شود. بر اساس این گزارش ،طی هفته گذشته، مقامات مسئول به منظور رفع مشکلات موجود برای اجرای این استانداردها، مذاکراتی انجام دادند و طی آن با ادامه تولید و شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 و همچنین خودروهای دارای یک ایربگ موافقت کردند. 

در همین راستا روز گذشته مصوبه دولت در رابطه با ارائه مهلت جدیدی به خودروسازان و موافقت با ادامه تولید خودروهای تک ایربگه با استاندارد آلایندگی یورو 2 به شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط ابلاغ شده و به این ترتیب پلیس راهنمایی و رانندگی باید شماره‌گذاری این خودروها را آغاز کند و خودروسازان نیز می‌توانند به تولید این محصولات ادامه دهند.

در مصوبه دولت که با امضای معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ شده، با ادامه تولید خودروهای تک ایربگه تا ابتدای تیرماه امسال موافقت شده است و پس از آن حداقل 80 درصد از سواری‌ها باید با دو کیسه هوا تولید شوند.

همچنین در این مصوبه از خودروسازان خواسته شده تا بلافاصله پس از توزیع سوخت یورو 4 در کلانشهرها عرضه خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 4 را آغاز کنند./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.