سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد

کاهش پرونده‌های اختلافات خانوادگی طي سال گذشته

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: یکی از مهمترين اقدامات دادگستري استان در سال گذشته کاهش پرونده‌های اختلافات خانوادگی منجر به طلاق بود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "غلامحسين حيدري" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بهزیستی استان یزد منعقد شد تیمی قوی از جامعه‌شناسان، روانشناسان و روحانیان برای ورود به حوزه‌های اختلاف‌های خانوادگی به ویژه طلاق تشکیل شد که خوشبختانه عملکرد مثبت آن موجب ایجاد سازش پایدار در 40 درصد پرونده‌های ارجاعی استان شده است.

وی در مورد سایر جرایم استان بيان داشت: بیش از 80 هزار پرونده در 8 ماه سال گذشته وارد همه مراجع قضایی استان اعم از دادسراها، محاکم و دادگاه‌های تجدیدنظر شده است که ایراد ضرب و جرح غیرعمدی (تصادف‌ها) و عمدی، مواد مخدر و چک در زمره بیشترین پرونده‌های قضایی محاکم استان یزد قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه بخشی از جمعیت کیفری زندان‌های استان را متهمان موادمخدر تشکیل می‌دهند گفت: موادمخدر پدیده شومی است که توانسته‌ایم با کمک نیروی انتظامی میزان کشفیات را افزایش دهیم، احکام زیادی هم برای برخورد قضایی با این مجرمان صادر شده كه به مرحله اجرا درآمده است.

حيدري از رفع تصرف از اراضی دولتی خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه مشکل حادی در زمینه تصرف اراضی دولتی و ملی در این استان گزارش نشده است و با تعامل و همکاری مجموعه دستگاه های عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی وضعیت مطلوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی با تقدیر از فعالیت‌های اداره‌های متولی اراضی ملی و دولتی بویژه اداره کل راه و شهرسازی استان یزد افزود: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی مبادرت به رفع تصرف هزاران مترمربع زمین کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دادگستری ، یزد ، حیدری ، کاهش ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.