قاضی افتخار محمد چودری رییس قوه قضاییه ( دیوان عالی ) پاکستان در دیدار با حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم معاون اول دادستان کل کشورمان بر ارتقای همکاری‌های بیشتر میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بویژه در زمینه قضایی تاکید کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران ، در این دیدار که شب گذشته " شنبه " در دفتر رییس قوه قضاییه پاکستان برگزار شد ، افتخار محمد چودری ضمن استقبال گرم از هیات قضایی ایران ، اظهار داشت: حضور هیات بلند پایه ایرانی در اجلاس بین‌المللی قضایی اسلام آباد نشان از همکاری‌های رو به رشد دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله امور دادگاهی و قضایی برای رسیدن به نقطه عطفی در حل مشکلات دارد.
 
در این دیدار معاون اول دادستان کل کشورمان نیز درباره هماهنگی های دو دستگاه قضایی ایران و پاکستان و شرکت در اجلاس اسلام آباد با طرف پاکستان بحث و تبادل نظر کرد.
 
حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم در این دیدار ، ضمن ابراز خرسندی از همکارهای دو کشور در تمامی زمینه‌ها , خواستار حضور رییس قوه قضاییه پاکستان در اجلاس‌هایی که در کشورمان به میزبانی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، شد.
 
اجلاس سه روزه بین‌المللی قضایی اسلام‌آباد با شرکت نمایندگان عالی قضایی و دادگاهی بیش از 22 کشور از نقاط مختلف جهان در پاکستان با هدف هماهنگی در امور قضایی و عدالت بیشتر در جهان از شب گذشته آغاز شده است.
 
نمایندگان کشورمان نیز امروز در این اجلاس درخصوص قوانین جزایی , قضاوت بر اساس عدالت , اطلاعات قضات , پولشویی جرایم سایبری و ناهنجاریهای اجتماعی , سخنرانی کردند.
 
در این اجلاس نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران , پاکستان , هند , لیبی , فرانسه , انگلیس , آمریکا , افغانستان , استرالیا ,مالدیو , ترکیه , بوتان و ... شرکت دارند و نمایندگان عالی قضایی آن‌ها در این همایش سخنرانی کردند.
 
این همایش تا امروز "یکشنبه" در اسلام‌آباد ادامه دارد و شب گذشته شرکت‌کنندگان در ضیافت شام رییس قوه قضاییه پاکستان شرکت کردند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رییس ، قضاییه ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار