سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مؤثر بودن رایانه برای کودکان در کنار والدین

کودک و صحنه های نمایشگر نام یک پژوهش جدید از موسسه علوم فرانسه است که نشان می دهد بازی با رایانه لوح های لمسی و بازی های ویدیویی اگر تحت کنترل والدین باشد، می تواند برای کودک مفید واقع شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرتو نگاری از مغز کودک هنگام استفاده از بازی های ویدیویی نشان می دهد که نقاط نادری از مغز فعال می شود، این نقاط، اعمال غیر ارادی و خودکار را کنترل می کند.
آنچه جالب تر است این است که بخش جلویی مغز، ویژه تفکر و تعامل نیز فعال است.
اولیویه هرد، پژوهشگر مرکز ملی پژوهش های علمی در فرانسه به نقل از این خبرگزاری می گوید: این پیام مهمی است و باید بدانیم اگر به کودک استفاده از صفحه های رایانه ها آموزش بدهیم، او یاد می گیرد بخش های مختلف مغزش را به کار بیاندازد؟
آموزش درست در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است کودکان برای کنار آمدن با واقعیت مجازی به کمک والدین خود احتیاج دارد تا بفهمد رایانه فقط وسیله ای در بین دیگر وسیله ها ست.
سرژ تیسرون، روانپزشک می گوید: این فقط یک وسیله تبادل است و به کودک اجازه می دهد  کشف کند که با اینترنت چه کارهایی می توانیم انجام دهیم .
او یاد می گیرد هرچه را که می بیند، تعامل برقرار کند و آن را درک کند.
کودک این همه را خود به خود انجام نمی دهد وهیچ رایانه ای به تنهایی نمی تواند به کودک کمک کند.
مشکل شاید روش استفاده بزرگسالان از رایانه باشد، برخی اوقات ، آنها ناخود آگاه فراموش می کنند که رایانه تنها یک وسیله است و کودکانشان نیز از آن ها کور کورانه پیروی می کنند./ ز
برچسب ها: رایانه ، کودک ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.