سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد مسکو از سياست هاي دوگانه واشنگتن در برخورد با تروريسم

روسيه از سياست هاي آمريکا در ناديده گرفتن تروريسم در منطقه قفقاز شمالي انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛ به دنبال انتشار گزارش هاي متعددي درباره اينکه مظنونان بمبگذاري در مسابقات دو بوستون احتمالاً چچن تبار هستند، مسکو هشدار داد برخورد نسنجيده با تروريسم و تقسيم آن به تروريسم داخلي و خارجي غيرقابل قبول است. هم اکنون برخي از نخبگان سياسي آمريکا مانند جولياني شهردار پيشين نيويورک نيز اذعان کرده اند که آمريکا چشمان خود را به روي تروريسم در منطقه قفقاز شمالي بسته است. 

زمانيکه رد مظنونان تروريستي در بمب گذاري اخير بوستون تا منطقه قفقاز شمالي گرفته شد، تقريباً همه شبکه هاي خبري دنيا فوراً از واژه چچن در عناوين خبري خود استفاده کردند. البته گفته مي شد که اين دو مظنون از منطقه اي نزديک به چچن يا همان جمهوري داغستان در روسيه به آمريکا مهاجرت کرده اند. با اين همه، نام چچن به علت عناوين اخبار در دهه 1990 ميلادي و سالهاي نخست قرن بيست و يکم بسيار آشنا است.

در همان زمان بود که روسيه به عمليات نظامي در منطقه قفقاز شمالي روي آورد. دامنه اين درگيري ها اغلب فقط به مرزهاي چچن محدود نمي شد و حوادثي مانند بمبگذاري آپارتمان ها در مسکو، محاصره تئاتري در شهر مسکو و گروگان گيري داخل مدرسه اي در منطقه اوستياي شمالي روسيه را رقم زد. به رغم کشته شدن هزاران شهروند در اين حوادث، افرادي که دستانشان به خون غيرنظاميان آلوده شده بود، اغلب در رسانه هاي غربي با عنوان شبه نظامي و مبارزان آزادي معرفي مي شدند. 

واقعيت آن است که روسيه در قفقاز شمالي درگير همان نبردي است که بعد از حادثه تروريستي يازده سپتامبر در آمريکا آغاز شد. مسکو همواره اشاره کرده بود که شبه نظاميان چچن ارتباط نزديکي با القاعده دارند و بودجه مالي آنها از سوي سازمان هاي تروريستي در سراسر دنيا تأمين مي شود. با اين همه، ظاهراً بعد از حادثه تروريستي يازده سپتامبر و بمب گذاري هاي مادريد و لندن است که نشانه هايي از درک اين مسئله که تروريسم، مرزهاي ملي نمي شناسد، در رسانه ها ديده مي شود. 

گفتني است با مشخص شدن هويت افراد مظنون به دخالت در انفجارهاي بوستون، روسيه  اميدوار است آمريکا در سياستهاي اعطاي پناهندگي به دشمنان روسيه تجديد نظر کند. 
 
                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

برچسب ها: مسکو ، واشنگتن ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.