سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن دژ نظامی شد

شرایط امنیتی در واشنگتن به علت انفجارهای بوستون و تگزاس، مانع از برگزاری تظاهرات معترضین به سیاست‌های گروه بیست مقابل ساختمان بانک جهانی شد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  وضعیت شهر واشنگتن در مقایسه با روزهای قبل کاملا متفاوت است. به مناسبت برگزاری نشست سالانه گروه بیست شامل وزرای اقتصاد و روسای بانکهای مرکزی 19 کشور دنیا به همراه اتحادیه اروپا و نیز بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، واشنگتن  به یک دژ امنیتی تبدیل شده است.

تظاهراتی که قرار بود دیروز جمعه  مقابل ساختمان بانک جهانی در اعتراض به سیاست‌های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برگزار شود مجوز برگزاری نگرفت.

برگزار کنندگان این تجمع اعلام کرده بودند این اعتراض ها با هدف آگاهی بخشی به مردم نسبت به سیاست‌های این سازمان‌ها که در نهایت سرمایه داری، بدبختی و آلودگی محیط زیست را برای کل جهان به ارمغان می آورد صورت می گیرد.

اجلاس بهاره گروه 20 متشکل از وزرای اقتصاد و روسای بانکهای مرکزی کشورهای ژاپن، آفریقای جنوبی، فرانسه، ترکیه، آمریکا، عربستان سعودی، روسیه، مکزیک، کره، چین، کانادا، ایتالیا، اندونزی، هند، آلمان، انگلیس، برزیل، آرژانیتن، استرالیا و اتحادیه اروپا در محل صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از امروز به مدت سه روز در واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار می شود.

بناست در این اجلاس پیرامون شعار سنتی گروه 20 نظیر چشم انداز اقتصاد جهانی، اجرای چارچوب گروه 20 برای کارگروه های رشد قوی، پایدار و متوازن، اجرای اصلاحات مالی بین المللی و همچنین تبادل نظر در مورد پیشنهاد روسیه مبنی بر تامین مالی برای سرمایه گذاری بحث و گفت‌و‌گو شود.
منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.